اگر اهداف انقلاب تغییر نکند این نهضت ماندگار خواهد بود

لندن – ایرنا – نماینده مقام معظم رهبری در «جمعیت هلال‌احمر» در سمیناری که عصر یکشنبه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در لندن برگزار شد تصریح کرد، اگر اهداف انقلاب تغییر نکند، این نهضت ماندگار خواهد بود. به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین «عبدالحسین معزی» انقلاب اسلامی ایران را یک نهضت استثنایی […]

لندن – ایرنا – نماینده مقام معظم رهبری در «جمعیت هلال‌احمر» در سمیناری که عصر یکشنبه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در لندن برگزار شد تصریح کرد، اگر اهداف انقلاب تغییر نکند، این نهضت ماندگار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین «عبدالحسین معزی» انقلاب اسلامی ایران را یک نهضت استثنایی و پدیده منحصربه ‌فرد خواند که هرچند با انقلاب‌های دیگر وجود مشترکی دارد اما از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که ماهیت ایدئولوژیک و اسلامی بودن آن را مشخص می‌کند.
وی اصل ماندگاری انقلاب را یکی از ویژگی‌های برجسته آن برشمرد و افزود که باگذشت نزدیک به ۴۰ سال از پیروزی انقلاب 'همچنان نسیم روح‌بخش آن در ایران جهان در جریان است. '
نماینده مقام معظم رهبری حق محور بودن را اولین ویژگی انقلاب ایران توصیف کرد و با اشاره به روایات و آیات قرآن تصریح کرد که چون حق ماندگار است، انقلاب ایران هم استمرار داشته است. وی گفت: انقلاب ایران یک درخت پاکیزه است که ریشه‌اش محکم و در هر فصلی میوه می‌دهد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین معزی همچنین هماهنگی و تناسب انقلاب با فطرت انسان را از دیگر ویژگی‌های آن برشمرد و افزود: فطرت انسان به ‌طور طبیعی خداجو، عدالت‌خواه، آزادی‌خواه و رهایی طلب از استعمار، استثمار و استبداد است و انقلاب سال ۵۷ هم خدامحور، عدالت‌خواه و آزادی‌خواه بود.
وی اهدافی را که حضرت امام خمینی (ره) در انقلاب تبیین کردند منطبق بر باورهای اسلامی و فطرت انسان توصیف و تصریح کرد: ایشان از خدا سخن می‌گفت و فطرت‌ها متوجه او شده بود.
نماینده مقام معظم رهبری افزود، امروز هم رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) همین اهداف و ارزش‌ها را دنبال می‌کنند و به همین خاطر انقلاب تداوم‌یافته است. وی با تأکید بر اینکه فطرت‌ها تغییر نمی‌کند افزود که اگر اهداف انقلاب هم‌تغییر نکند، ماندگار خواهد بود.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین معزی در ادامه حاکمیت ارزش‌های دینی، اخلاقی و معنوی بر نظام اسلامی را از دیگر ویژگی‌های انقلاب ایران برشمرد و افزود: ملت ایران در انقلاب سال ۵۷ به دنبال تحولی بودند که برمبنای اسلام صورت گیرد.
وی یادآور شد که مردم در طول چهار دهه گذشته چه در دوران تدوین قانون اساسی، تعیین نوع حکومت و تداوم رهبری خواهان آن بودند که از اهداف و ارزش‌های اسلامی فاصله نگیرد.
نماینده رهبری در همین رابطه به تاریخ انقلاب‌های دیگری در سطح جهان اشاره کرد که هرچند در ابتدا محبوبیت پیدا کرده اما به دلیل فقدان ارزش‌های دینی، به ‌تدریج کمرنگ شده‌اند.
وی افزود که به همین خاطر حضرت امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) همواره بر ارزش‌های انقلاب اسلامی تأکید داشته و دارند.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین معزی همچنین مردمی بودن را از دیگر ویژگی‌های انقلاب ایران برشمرد و متذکر شد که این خصوصیت با سایر انقلاب‌های جهان متفاوت است. وی دراین ‌باره توضیح داد که مردمی بودن در ذات اسلام است و اسلام هم برای هدایت انسان‌ها از سوی خداوند نازل‌ شده است.
«وحدت کلمه» نیز از دیگر ویژگی‌های انقلاب است که نماینده مقام معظم رهبری به آن اشاره و عنوان کرد که به ‌رغم پیش‌بینی تحلیل گران غربی، اقشار مختلف مردم اعم از فارس، کرد، لر، بختیاری و غیره زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران به آرمان‌های انقلاب وفادارند.
به گزارش ایرنا، سمینار چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحت عنوان «ایمان و تاریخ معاصر» عصر یکشنبه با حضور حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن و شخصیت‌های سیاسی، دینی، صاحب‌نظران، متفکرین و پژوهشگران در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.
اروپام ** هـ ن **شبس**۱۶۱۳
انتهای پیام/