امام جمعه مراغه تاکید کرد:

تجلی همدلی و وحدت مردم در سیل اخیر/ سیل باعث انسجام مردمی شد

صافی - عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه همدلی و وحدت مردم در سیل اخیر تجلی پیدا کرد، ادامه داد: سیل بیش از گذشته سبب وحدت و انسجام بین ملت شد.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه مراغه با بیان اینکه سیل باعث انسجام مردم شد، ادامه داد: مردم ایران اسلامی بانشان دادن همدلی، و همبستگی عزم مثال زدنی خود را برای برون رفت از شرایط فعلی و بازگرداندن آرامش به مناطق سیل زده به نمایش گذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه آحاد مردم به یاری سیل زدگان شتافته اند، ابراز داشت: این موضوع باعث رضایت الهی و مایه مباهات و نشانی از وحدت بین جامعه اسلامی است.

پورمحمدی سپس افزود: با وجود آسیب‌های فراوانی که در اثر سیل به خانه‌ها و اراضی شهری و روستایی در حادثه سیل وارد آمده ست، اقشار مختلف مردم از آسیب دیدگان این حادثه حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به خدمات مختلف سپاه و ارتش در مناطق سیل زده گفت: تمام ارکان کشور اعم از دولت، نیروهای امداد و نجات، ارتش و سپاه به صورت هماهنگ و یکدل کمک به سیل زدگان و رفع دغدغه‌های مردم را در دستور کار قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان آستین همت بالا زده اند تا به بهترین نحو و در سریع‌ترین زمان از آلام و مشکلات سیل زدگان بکاهند، گفت: البته در این بین آمریکا از ارسال کمک‌ها به سیل زدگان کشورمان ممانعت کرد با اینکه آنها ادعاهای حقوق بشری دارند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت آمریکا حساب‌های هلال احمر ایران را در دریافت کمک‌های بین المللی مسدود کرده است.

انتهای پیام/