مردم منتظر برخورد سریع و قاطع قوه قضاییه هستند

تقلید صدای رئیس جمهور برای قاچاق کالا

صافی - سرانجام دادگاه جنجالی شکایت حسین فریدون از کریمی قدوسی و سایت خبرگزاری دانشجو برگزار شد....

سرانجام دادگاه جنجالی شکایت حسین فریدون از کریمی قدوسی و سایت خبرگزاری دانشجو برگزار شد. علت شکایت این بود که حسین فریدون ادعا داشت خبر تقلید صدای رئیس جمهور توسط او که کریمی قدوسی منتشر کرده، دروغ است. اما با برگزاری دادگاه، رای بدوی صادر شده که طی آن کریمی قدوسی تبرئه شده است. معنی این تبرئه آن است که تقلید صدای رئیس جمهور توسط برادرش صحت داشته و نوار آن هم موجود است.

 

به گزارش صافی نیوز، اما نکته جالب ماجرا، سواستفاده هایی است که توسط این تقلید صدا، انجام شده است. طی آن چیزی که در اخبار آمده، یکی از سواستفاده های بزرگی که توسط حسین فریدون در این رابطه انجام شده، صدور مجوز غیرقانونی به نام رئیس جمهور برای ترخیص برخی کالاها از گمرک کشور بوده است. به عبارت دیگر، کالاهایی که به هر دلیلی امکان ورود قانونی به کشور را نداشته، با این ترفند برادر رئیس جمهور مجوز غیرقانونی ورود گرفته است.

انگار وقت تحلیل این خبر است. اما چه باید گفت؟ آنقدر همه چیز آشکار است که نیازی به توضیح اضافه دادن نیست. شرایط مملکت ما طوری شده که با یک تلفن جعلی، چنان ضربات مهلکی به اقتصاد کشور و معیشت مردم وارد می شود که جبران آن بسیار سخت است. اولین چیزی که بعد از شنیدن این خبر به ذهن می رسد آن است که با این تقلید صدا، چه سواستفاده های دیگری که نشده و باید خود را برای شنیدن کدام اخبار بد و بدتر دیگر آماده کنیم؟

ماه پیش بود که رئیس جمهور صریحا اعلام کرد با وجود ارز ۴۲۰۰ برای تامین کالاهای اساسی، نمی دانم چرا باز این کالاها با قیمت گران به دست مصرف کننده داخلی می رسد و نمی دانم دیگر برای مبارزه با قاچاق چه باید کرد؟ آقای رئیس جمهور! اما ما می دانیم چه باید کرد. باید در گام اول از نزدیکترین اطرافیان تان شروع کنید. آنهایی که پست و مقام را فرصتی برای دوشیدن مردم می دانند.

متاسفانه این شدت سواستفاده تنها منحصر به برادر رئیس جمهور و تقلید صدایش نیست. بوده و هستند وزرا و مدیران میانی دیگری که شائبه های فراوانی در موردشان مطرح است. امیدواریم قوه قضایی با تغییر معنا داری که پیدا کرده، تکلیف این شائبه ها را معلوم کند و آنهایی که به هر نحوی دست شان در خراب شدن وضعیت زندگی مردم دخیل است، مطابق قانون به جزای اعمال شان برساند.

انتهای پیام/