ابتکار:

سهم 30 درصدی زنان در پست های مدیریتی محقق شود

صافی - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: کارنامه استان‌ها رصد شده و در حالیکه 40 درصد بدنه دستگاه‌های دولتی زنان هستند لذا باید این انتصاب 30 درصدی محقق شود.

معصومه ابتکار عصر امروزدر جلسه شورای اداری لرستان با اشاره به مصوبه انتصاب 30 درصد بانوان در پست های مدیریتی اظهار داشت: کارنامه استان‌ها رصد شده و در حالیکه 40 درصد بدنه دستگاه‌های دولتی زنان هستند لذا باید این انتصاب 30 درصدی محقق شود.

وی افزود: بانوان توانمندی‌هایی در مدیریت و تصمیم گیری دارند که می‌توانند با عملکرد مثبت چهره دولت را بهبود بخشیده و سطح کیفی خدمات را ارتقا دهند.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: سخنرانی تاثیرگذار رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل حاکی از مواضع منطقی، حقوقی و دقیق جمهوری اسلامی بود و با شرایطی که خروج آمریکا از برجام وضعیت غیرعادلانه و ظالمانه‌ای در ابعاد متفاوت ایجاد کرده بود و به یاس و ناامیدی در جامعه دامن می‌زد، انسجام دولت برای تحقق اهداف و اثرگذاری در زندگی مطلوب مردم نتیجه بخش شد.

وی بیان کرد: دولت با توان، امید، اقتدار، برنامه، نگاه علمی و مشارکت جویانه و با بازکردن فضای سیاسی و اجتماعی در مقابله با این شرایط تلاش می‌کند تا فضا را از هر جهت به سمت سلامت و نشاط هدایت کند.

ابتکار با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهمی که دولت تدبیر و امید دنبال می‌کند عدالت اجتماعی، زنان و خانواده است گفت: این مورد از مولفه‌‌های مهم هر جامعه محسوب می‌شود و اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی تصریح کرد: ملاک‌های کارآمدی و حکمرانی مطلوب، شاخص‌های عدالت اجتماعی، جنسیتی، توجه به جایگاه زنان و مردان در سطح مدیریت و تصمیم گیری و ارائه خدمات عدالت محور است که این شاخص‌ها از مبانی انقلاب شکوهمند اسلامی بشمار می‌روند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه در ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه، تاکیدات مقام معظم رهبری و ابلاغ‌های اختصاصی دکتر روحانی در موضوع زنان و مرتبط با عدالت اجتماعی در دستور کار است، خاطرنشان کرد: فعالان در هر قسمت از کابینه دولت در ارتباط با تحقق عدالت جنسیتی ماموریت‌هایی دارند.

وی اظهار داشت: ضعف‌هایی در ورزش آموزش ابتدایی وجود دارد و در این راستا از ابتدای تابستان امسال آموزش 76 هزار معلم ابتدایی برای ساعات مورد نیاز دختران در کلاس‌های اول تا سوم انجام شد و از سال تحصیلی جدید برنامه تربیت بدنی برای سه سطح اول ابتدایی دختران اجرایی می‌شود.

ابتکار افزود: سند ارتقا وضعیت زنان لرستان در حال تدوین است و باید این سند با همکاری دستگاه‌ها تدوین نهایی شود و سازمان برنامه ریزی و بودجه استان اعتبار مورد نیاز آن را اختصاص دهد.