معرفی نماینده جدید اتحادیه ناشران در شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب

صافی - محمود آموزگار به عنوان نماینده جدید اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در شورای سیاست‌گذاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران معرفی شد.

محمود آموزگار که از سوی هیئت مدیره جدید اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به عنوان نماینده این تشکل در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه سی و دوم انتخاب و معرفی شده است، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: زمانی که از ما خواسته بودند نماینده اتحادیه را در شورای سیاست‌گذاری معرفی کنیم، ما به برگزاری انتخابات اتحادیه اشاره کرده و گفته بودیم با توجه به این‌که نمایشگاه در ایام مسئولیت هیئت مدیره جدید برگزار خواهد شد، آن‌ها حق دارند نماینده خود را معرفی کنند. در آن مرحله با توجه به این‌که دوستان در هیئت مدیره اکثریت را داشتند، آقای دهقانی به عنوان نماینده اتحادیه انتخاب شد. با توجه به این‌که هیئت مدیریت جدید به تازگی مستقر شده است این حق را دارد که نماینده خود را معرفی کند.

او افزود: هیئت مدیره جدید از روز چهارشنبه، هفدهم بهمن ماه، اتحادیه را تحویل گرفت و جلسه‌ای برگزار کرد. یکی از تصمیماتی در آن جلسه اتخاذ شد، تعیین نماینده اتحادیه در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه سی و دوم بود که من به عنوان نماینده اتحادیه در شورای سیاستگذاری معرفی شدم.

محمود آموزگار درباره رویکردها و برنامه‌های جدید اتحادیه در این نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با توجه به این‌که زمان زیادی تا نمایشگاه سی و دوم باقی نمانده است، گفت: ما زمان زیادی به نمایشگاه نداریم و بسیاری از تصمیمات تاکنون اتخاذ شده، اما سعی می‌کنیم در فرصت باقی‌مانده راهکارهایی داشته باشیم تا نمایشگاه بهتری برگزار شود. بحثی که وجود دارد این است در سال‌های گذشته نمایشگاه مقدار زیادی از مسیر اصلی خود دور شده و بیشتر به امکان فروشی برای خیل دارندگان پروانه نشر تبدیل شده است. البته بین این ناشران، ناشران خوب کم نیستند که کتاب عرضه می‌کنند اولین چیزی که به نظر می‌رسد باید اجرا شود، این است شرایط منصفانه‌تری از حیث اختصاص غرفه و سایر مسائل به‌وجود بیایید. مسئله بعدی این است که تا جایی که امکان داشته باشد در جهت بهبود نحوه مصرف یارانه که در قالب بن کارت‌ها اجرا می‌شود، تلاش شود.

نایب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در ادامه با بیان این‌که لازم است به بضاعت نمایشگاه در کنار سایر مسائل افزوده شود، اظهار کرد: حضور روستاهای دوستدار کتاب و شهرهایی که به عنوان پایتخت انتخاب شدند از برنامه‌های موثر و مفید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالیان گذشته بوده که بر جنبه نمایشگاهی، نمایشگاه کتاب می‌افزاید. تجربه نشان داده حضور آن‌ها در نمایشگاه فرصت مغتنمی را برای بازدید کنندگان در نمایشگاه ایجاد کرده است و بازدیدکنندگان با فعالیت هموطنان‌مان در روستاها و شهرها آشنا می‌شوند و امیدوارم تصمیمات بهتری برای نحوه حضورشان در نمایشگاه کتاب گرفته شود.

انتهای پیام/