دربی 89:

پیروزی یک نیمه ای پرسپولیس برابر استقلال | پنالتی چیپ اسماعیلی گل نشد

صافی - پرسپولیس با یک گل استقلال را در نیمه نخست شکست داد.

داربی ۸۹ پایتخت میان تیم‌های پرسپولیس و استقلال در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر از ساعت ۱۶ در ورزشگاه آزادی آغاز شد. این دیدار در نیمه نخست با برتری یک بر صفر به نفع قرمزپوشان پایتخت تمام شد.

احمد نورالله‌ی با ضربه سر در دقیقه ۲۲ دروازه رحمتی را باز کرد.

قضاوت این دیدار را اشکان خورشیدی بر عهده دارد.

گزارش بازی

گادوین منشأ در دقیقه ششم نخستین ضربه در چارچوب را روانه دروازه بیرانوند کرد که توپ به راحتی در آغوش بیرانوند قرار گرفت. استقلال در ۱۰ دقیقه نخست بازی با استفاده از کارهای ترکیبی و انفرادی حاکم توپ و میدان بود و با زدن شوت‌های از راه دور اقدام به تهدید دروازه بیرانوند کرد اما ضربات نهایی بازیکنان این تیم دقت لازم را نداشت. فشار یاران شفر برای زدن گل نخست ادامه داشت ولی خطرناک‌ترین موقعیت استقلال را فرشید باقری در دقیقه ۱۹ با ضربه سر از دست داد.

برخلاف روند بازی گل نخست توسط پرسپولیس به ثمر رسید. ارسال کرنر توسط مهدی ترابی و با غفلت منتظری در یارگیری، نورالله‌ی با ضربه سر دروازه رحمتی را گشود. با این گل، دامنه حملات استقلال بیشتر شد و در دقیقه ۲۳، پاتوسی با شوت خود دروازه بیرانوند را تهدید کرد اما باز هم دروازه‌بان پرسپولیس ناجی تیمش شد. دقایقی بعد، پرسپولیس حمله نصف و نیمه‌ای را روی دروازه رحمتی تدارک دید که توپ به طور تصادفی به پای مدافعان استقلال برخورد کرد و در آستانه ورود به دروازه خودی، توسط دروازه‌بان آبی‌ها کنترل شد.

بعد از گذشت سی دقیقه، جریان بازی متعادل‌تر شد و دو تیم به دنبال پیدا کردن روزنه‌ای برای انجام حمله بودند که در دقیقه ۳۵، احمد نورالله‌ی از فاصله حدوداً ۲۵ متری با شوتی سرکش رحمتی را غافلگیر کرد ولی توپ در دو مرحله توسط دروازه‌بان آبی‌ها کنترل شد.

در دقیقه ۴۳ و در شلوغی محوطه جریمه، تکل کمال کامیابی‌نیا موجب سرنگونی فرشید اسماعیلی و پنالتی به نفع استقلال شد. در دقیقه ۱+۴۵ اسماعیلی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت ولی ضربه چیپ او بیرون رفت.

این دیدار در نهایت با یک گل به سود یاران برانکو در نیمه نخست به پایان رسید.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده (کارت زرد)، محمد نادری، مهدی شیری، کمال کامیابی نیا، احمد نورالهی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، علی علیپور و ماریو بودیمیر

ترکیب استقلال: سید مهدی رحمتی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، پژمان منتظری، میلاد زکی‌پور، علی ‏کریمی، فرشید باقری، آیاندا پاتوسی، فرشید اسماعیلی‬ (کارت زرد)، ایسما و گادوین منشأ

انتهای پیام/