آشنایی با مرگبارترین حیوانات آمریکا

زمانی که سخن از حیوانات مرگبار به میان می آید، بیشتر افراد روی حیواناتی مانند مار، کوسه، شیر یا خرس متمرکز می شوند، اما این روند از نظر آماری در مورد آمریکا نادرست است. براساس گزارش ساینس الرت، بررسی های جدید از آمار مرگ و میر انسان ها به واسطه عوامل حیوانی در آمریکا نشان […]

زمانی که سخن از حیوانات مرگبار به میان می آید، بیشتر افراد روی حیواناتی مانند مار، کوسه، شیر یا خرس متمرکز می شوند، اما این روند از نظر آماری در مورد آمریکا نادرست است.

براساس گزارش ساینس الرت، بررسی های جدید از آمار مرگ و میر انسان ها به واسطه عوامل حیوانی در آمریکا نشان می دهد که حیواناتی که منجر به مرگ انسان ها می شوند،‌ از اعضای جامعه وحشی و درنده جانداران قرار ندارند.

به گفته جارد فورستر از دانشگاه استنفورد که مرگ و میرهای انسانی ناشی از حمله حیوانات را در بازه زمانی ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ در آمریکا مورد بررسی قرار داده است، داده های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا نشان می دهد در واقع عامل بیشتر مرگ و میرها حیوانات درنده ای مانند شیرهای کوهی، خرس ها و یا کوسه ها نیستند.

از این رو، اگرچه مهم است افرادی که با حیات وحش سروکار دارند بدانند در حین مواجه شدن با حیوانات وحشی باید چه واکنشی نشان دهند، اما به طور کلی خطری که از سوی حیوانات وحشی متوحه انسان ها است بسیار کم است.

صرف نظر از حشرات بالدار و نیشدار که رتبه دوم جانداران مرگبار در آمریکا را دارند، مرگبارترین حیوانات در این کشور حیوانات خانگی هستند‌، حیواناتی که با انسان ها و در اطراف محل سکونت آنها زندگی می کنند.

حیوانات مزارع،‌ به ویژه اسب ها و گاوها اصلی ترین قاتلان انسان در طبیعت به شمار می روند (در آمریکا) تا اندازه ای که در مدت زمان بررسی شده، جان ۵۷۶ نفر را گرفته اند و این یعنی ۷۲ مرگ در سال. سگ ها با آمار مرگ ۲۷۲ در رتبه سوم قرار گرفته اند. همچنین این تحقیق نشان می دهد آمار مرگ و میر کودکان زیر چهار سال توسط سگ ها دو برابر آمار مرگ و میر گروه آسیب پذیر دیگر،‌ افراد بالای ۶۵ سال و چهار برابر مرگ و میر در دیگر گروه های سنی است.

اگر چه سگ ها در آمریکا در دسته حیوانات مرگبار قرار دارند،‌ اما میزان کشندگی آنها به پای حشرات سمی بالدار از خانواده پرده بالان نمی رسد و در این خانواده زنبور سرخ،‌ زنبور وحشی و زنبور اصلی ترین قاتلان انسان به شمار می روند. نیش این حشرات در دوره زمانی بررسی شده ۴۷۸ نفر، ۶۰ نفر در سال را به قتل رسانده است.

در دوره زمانی که سگ ها جان ۲۷۲ نفر را در آمریکا گرفته اند، ۴۹ نفر به دلیل گزش عنکبوت ها و ۴۸ نفر در اثر گزش مار یا مارمولک جان خود را از دست داده اند و جانداران دریایی از جمله کوسه ها جان ۱۳ نفر را گرفته اند. همچنین در همین دوره زمانی تنها دو نفر دراثر گزش عقرب کشته شده اند.