کارشناسان آمریکایی شبکه ای بی سی؛

آمریکا قصد جنگ با ایران را دارد

صافی - آمریکا در حال ایجاد پایگاه حقوقی برای کاربرد نیروی نظامی علیه ایران است!

شبکه تلویزیونی «ای بی سی» مصاحبه ای با یک کارشناس وزارت خارجه آمریکا انجام داد که در آن این کارشناس ادعا کرد؛ تصمیم دولت آمریکا در خصوص وارد کردن سپاه پاسداران در لیست سازمان های تروریستی خارجی را می توان به عنوان بخشی از آماده سازی پایگاه حقوقی برای کاربرد نیروی نظامی علیه ایران و همچنین عراق و سوریه تلقی نمود.

 
به گزارش صافی نیوز، کارشناسان آمریکایی دیگری نیز در این برنامه در رابطه با این موضوع به اظهار نظر پرداختند.
جیسون بلازاکیس که طی سال های ۲۰۱۸-۲۰۰۸ در وزارت خارجه آمریکا مشغول کار بود گفت: «هر چند وارد کردن سپاه پاسداران در لیست سازمان های تروریستی خارجی بخودی خود اختیاراتی برای هرگونه اقدامی ایجاد نمی کند، اما می تواند بهانه مکملی بدست واشنگتن بدهد تا کاربرد نیروی نظامی علیه ایران را توجیه کند.
ایالات متحده می خواهد خط ارتباطی مشخص تری بین تهران و شبکه تروریستی «القاعده» ترسیم کند.
ترامپ خواهان انجام این کار است و سعی می کند کلیشه ارتباط بین ایران و «القاعده»را خلق کند و به همین دلیل دولت ترامپ با این برنامه ها و بخصوص قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی قصد جنگ با ایران را دارد.
تسا بریجمن معاون سابق مشاور حقوقی در شورای امنیت ملی کاخ سفید در این خصوص گفت:«دولت ترامپ آشکارا در حال «پردازش» افکارعمومی و قانع کردن مردم  به این امر است که اجازه کاربرد نیروی نظامی علیه تروریست ها به تاریخ ۲۰۰۱  شامل حال ایران نیز می شود».
قطعنامه مصوبه در کنگره در سال ۲۰۰۱، گسترش قانون کاربرد نیروی نظامی علیه تروریست هایی که مسئول عملیات ترویستی در ۱۱ سپتامبر در نیویورک شناخته شدند را دربرمی گیرد. این قطعنامه شامل حال کشورهایی نیز می شود که از تروریست ها حمایت کرده اند. هم اکنون وزارت خارجه  آمریکا وارد کردن سپاه در لیست نامبرده را به این بهانه که ایران به مأموران «القاعده» اجازه اقامت در ایران را می دهد توجیه می کند که از آنجا آنهامی توانند شبه نظامی و پول به آسیای جنوبی و سوریه اعزام کنند.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز ۸ آوریل اعلام کرد که واشنگتن، سپاه را یک سازمان تروریستی خارجی در نظر گرفته است.
هدف ترامپ درباره تروریستی نامیدن سپاه را می‌توان از زوایای گوناگون بررسی کرد.
از یکسو این کار ادای دین به اسرائیل است که به مبارزه انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ کمک کرد و از سوی دیگر راه‌حلی برای ساکت کردن دیدگاه‌هایی در داخل آمریکا است که نه‌تنها ایران را حامی تروریسم نمی‌دانند بلکه آن را کشوری می‌شناسند که می‌خواهد سیاستی مستقل از آمریکا دنبال کند.
آمریکا در سال‌های گذشته ذهن مردم خود را درگیر فرضیه ارتباط ایران با تروریسم کرده و اکنون این فرصت برای تحکیم این تصورات است.
بنابراین با شناسایی سپاه به‌ عنوان سازمان تروریستی، امیدوارند بتوانند افکار عمومی را قانع کنند که ایران یک کشور حامی تروریسم است.
انتهای پیام/