امام جمعه مرند:

آمریکا پیشقدم قطع رابطه سیاسی با ایران بود

صافی - امام جمعه مرند گفت: آمریکا در سال ۱۳۵۹ به دنبال تسخیر سفارت این کشور، رابطه سیاسی با ایران را قطع کرد و در این اقدام پیشقدم بود.

حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرند، با اشاره به سالروز قطع رابطه سیاسی آمریکا با ایران خاطرنشان کرد: آمریکا در سال ۱۳۵۹ با ایران قطع رابطه کرد، چرا که جوانان دانشجویان پیرو خط امام، سفارت خانه آمریکا را تسخیر کردند.

وی افزود: کارتر ۵۹ سال پیش کل اموال خارجی ایران را مصادره کرد تا زمینه حمله به طبس را فراهم کند، همچنین در تیرماه توطئه کودتای نوژه کشف شد، در شهریورماه هم با تشویق همه جانبه عراق، جنگ ویرانگر را علیه ایران تحمیل کرد.

امام جمعه مرند تاکید کرد: آمریکا حمایت از همه گروه‌ها و دولت‌های علیه ایران را تاکنون ادامه داده است و ۱۷ هزار نفر از مردم ایران در مناسبت‌های مختلف ترور شدند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده تصریح کرد: نتیجه اقدامات آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران باعث شده ایران اسلامی روز به روز در مسائل مختلف پیشرفت کند، ایران بعد از انقلاب اسلامی جایگاه بین المللی خود را پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ظهور قدرت مقاومت و بیداری اسلامی به رهبری انقلاب اسلامی ایران و وحدت مردم امروز به دست آمده است و به طور قطع در آینده به سوی نابودی آمریکا و ظهور قدرت بی بدیل تشیع ایران اسلامی خواهیم بود.

امام جمعه مرند رمز بقای انقلاب اسلامی را وحدت و یکپارچگی دانست و اذعان داشت: مسئولان باید به خدمت برای مردم افتخار کنند و مردم نیز علیه یکدیگر اقدام و اختلاف انگیزی نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده تصریح کرد: مردم و ایمان به خدا، حرکت انقلاب اسلامی را تداوم خواهد بخشید.

آمریکا و اروپا در سیل اخیر ایران رسوا شدند

وی در بخش دیگری با اشاره به سیل ویرانگر در برخی نقاط ایران اظهار داشت: بخشی از ویرانی‌های این سیل قابل کنترل بود اما بخشی غیرقابل مهار بود، اما بارش باران، نعمت الهی بود که سدهای ما را پر کرد که برای پر کردن آنها باید هزاران میلیارد هزینه می‌شد.

امام جمعه مرند ایران را چهارمین کشور پرخطر منطقه در زمینه بلای طبیعی دانست و افزود: انسجام و وحدت ملی در سیل اخیر در کشور اتفاق افتاد و مسئولان در این تعطیلات در کنار مردم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده تاکید کرد: آمریکا و اروپا در سیل اخیر ایران رسوا شدند، آنها هلال احمر را تحریم کرده و مانع کمک رسانی خارجی‌ها به ایران شدند.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت عمود فکری نظام اسلامی گفت: علامه سید محمدباقر صدر در سال ۱۳۵۹ توسط رژیم بعثی به شهادت رسید.

امام جمعه مرند با گرامی داشت سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی بی قرار شهادت بود و عزت و عظمت امروز ایران اسلامی نتیجه زحمات آن بزرگ مردان بود.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده در بخش دیگری با تبریک حلول ماه مبارک شعبان ابراز داشت: شعبان تنها ماهی است که اهل بیت (ع) در آن مصیبت ندیده اند و ولادت امام حسین (ع)، حضرت زین العابدین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت مهدی (عج) در این ماه واقع شده است.

وی در پایان با گرامیداشت روز جانبازان تاکید کرد: آزادگان سرافراز مصیبت‌های فراوانی کشیدند اما در مقابل دشمن مقاومت کردند و جوانان باید با مطالعه خاطرات آنها، مسیر آنان را ادامه دهند.

انتهای پیام/