مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی:

آموزش نقش اساسی در آمادگی برای مواقع بحران دارد

صافی - مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: آموزش نقش اساسی در آمادگی برای مواقع بحران دارد.

محمدباقر هنربر ظهر امروز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: حساسیت و توجه ویژه مدیران دستگاه‌های مسئول به موضوع پیشگیری و آمادگی، موجب کاهش اثرات بلایای طبیعی خواهد شد.

هنربر اظهار داشت: آموزش، نقش اساسی در آمادگی عوامل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان داشته و فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم و تعامل و همکاری مردم استان با مسئولین مدیریت بحران در کاهش صدمات ناشی از حوادث بسیار مؤثر است.

وی سپس ادامه داد: خودروهای خسارت دیده هموطنان آذربایجان شرقی و غربی در سیل شیراز تحویل صاحبان آنها شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: تعداد ۱۲ دستگاه خودرو که شش دستگاه آن متعلق به آذربایجان‌شرقی بود امروز با قطار به راه آهن تبریز به صورت رایگان منتقل و تحویل مالکان شد.

هنربر سپس ابراز داشت: بخشی از خسارت‌ها به صورت نقدی پرداخت شده و مابقی نیز به صورت تسهیلات پرداخت خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: سیل، زلزله، تصادفات جاده‌ای و آتش‌سوزی از جمله این بحران‌هاست.

هنربر با بیان اینکه مدیریت بحران در چهار بخش تشکیل یافته است، تصریح کرد: مهم‌ترین بخش‌ها پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی است که انجام می‌دهد.

وی در ادامه به مهم‌ترین بخش پیشگیری یعنی آمادگی برای بحران اشاره کرد و گفت: اگر در بحث مدیریت بحران به پیشگیری توجه کنیم، قطعاً جلوی خسارت‌های جبران ناپذیر گرفته می‌شود.

هنربر خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان‌شرقی شورای هماهنگی مدیریت بحران متشکل از استاندار و معاونت هماهنگی امور عمرانی تشکیل می‌شود که البته این شوراها در شهرستان‌ها نیز به ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران در شرایط عادی به صورت ماهانه و منظم برگزار می‌شود ولی در شرایط بحرانی به صورت ویژه تشکیل می‌یابد، افزود: مهمترین وظیفه مدیریت بحران استان، نظارت عالیه و اقدامات و ارزیابی در مناطق چهارگانه مدیریت بحران است تا با این نظارت‌ها اقدامات به موقع و پیشگیرانه انجام گیرد.

انتهای پیام/