آیت الله جنتی:

مبارزه با مستکبران از اصول امام؛ این راه باید ادامه یابد

صافی نیوز / رئیس مجلس خبرگان رهبری: مبارزه با مستکبران یکی از اصول امام راحل بود و ما و نسل های پس از ما باید این راه را ادامه دهیم.

به گزارش صافی، آیت الله احمد جنتی در حاشیه تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حرم مطهر امام راحل گفت: باید بدانیم اصول و مبانی نهضت اسلامی با رهبری امام چه بود؛ امام حامی مظلومان و مستضعفان و دشمن ظالم بود، راهی نورانی که باید ادامه یابد.
وی گفت: امام خمینی (ره) اسلام را زنده کرد و نشان داد اسلام قدرت، عزت، شهامت و شجاعت است و می تواند با کفر مبارزه و کفار را منکوب کند و خودشان همین کار را کردند.
آیت الله جنتی افزود: جنگ هشت ساله معجزه تاریخ بود که اگر درایت ها، حمایت ها و سیاست های الهی امام نبود همان اول شکست خورده بودیم و همانطور که دشمن تصور می کرد یک، دو یا سه روزه ایران را فتح و انقلاب را منکوب می کردند.
رئیس مجلس خبرگان گفت: آنچه سبب شد عزت اسلام حفظ شود سیاست های امام بود و باید با تمام وجود اعتراف کنیم نه می توانیم امام را آنچنان که بود بشناسیم و نه می توانیم حقش را ادا کنیم.
وی تاکید کرد: آنچه می توانیم انجام دهیم این است که راه ایشان را ادامه دهیم، باید بدانیم اصول و مبانی نهضت اسلامی با رهبری امام چه بود.
آیت الله جنتی مبارزه با مستکبران را یکی از اصول خط امام دانست و افزود: امام از کسی غیر خدا نمی ترسید؛ امام حامی مظلومان و مستضعفان و دشمن ظالم بود.
وی تأکید کرد: حقی که امام بر گردن ما دارند این است که این راه را برویم و نسل های آینده را در این راه هدایت کنیم.
رئیس مجلس خبرگان افزود: ما که سعادت درک حضور امام را داشتیم و امام را دیدیم باید مطالب را به نسل های دیگر منتقل کنیم و این امانتی است که باید به دیگران بسپاریم.
آیت الله جنتی در پایان از حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی بابت ساخت حرم امام خمینی (ره) قدرانی کرد و افزود: از کسانی که اینجا را آباد کردند تا زائران امام جای مناسبی داشته باشند، تشکر و به سهم خودم از حاج حسن آقا و کسانی که ایشان را در این راه کمک کردند قدرانی می کنم.
رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری صبح امروز با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره)، با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.