آیت الله ری شهری:

شجره طیبه انقلاب بالنده تر شده است

صافی - تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: دشمنان سعی داشتند تا چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را پایان نظام تلقی کنند، ولی این شجره مبارک بالنده تر از گذشته شده است.

آیت الله محمدی ری شهری در دیدار فرماندهان ناجا اظهار داشت: شخصیت بی بدیل امام خمینی(ره) سبب وقوع انقلاب اسلامی در سال ۵۷ شد و مردم سرنوشت کشور خود را پس از سال ها به دست گرفتند.

وی تصریح کرد: همه باید سعی کنیم تا با عمل به وظیفه خویش، زمینه اتصال انقلاب اسلامی را به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) فراهم کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از خصوصیات بارز امام راحل تکیه و اعتماد بر خداوند بود و در جریان های انقلاب اسلامی و بحران ها با اطمینان قلبی و تکیه بر خداوند متعال با مسائل روبرو می شدند.

وی اضافه کرد: امام (ره) ویژگی های بارز خود را از اولیای الهی گرفته بود و همواره با اتکا و اعتماد به خداوند، احساس بی نیازی می کرد.

آیت الله ری شهری در ادامه به رفتارهای بارز نیروهای انتظامی اشاره کرد و افزود: برخورد یگان های ویژه و مسئولان امر در همه حال به گونه ای باشد تا اگر زمینه اصلاح در دشمنان نیز وجود داشت، رفتار این نیروها مؤثر واقع و مخالفان به راه حق بپیوندند.

وی گفت: مدافعان نظام اسلامی باید با رفتار خود زمینه دفع حداقلی و جذب حداکثری را فراهم کنند که این موضوع از تأکیدات مقام معظم رهبری در بیاناتشان است و این امر باید سر مشق همه مسئولان، نیروها و نهادهای انقلاب اسلامی قرار گیرد.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بیان کرد: نیروهای نظامی در برخوردهای امنیتی باید تا حد امکان از رفتارهای تند اجتناب کنند.

وی افزود: امام خمینی (ره) نیز در مسائل مختلف تا جایی که وهن اسلام و نظام پیش نیاید، دستور به مدارا دادند، در حالی که ایشان به تمامی جوانب امور آگاهی کامل داشتند و بسیار هوشمندانه قضایا را رهبری کردند.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم (ع) ادامه داد: نیروهای نظامی و امنیتی باید در همه حال با هوشیاری کامل از دشمن پرهیز کنند، زیرا دشمنان با توجه به توطئه هایی که در ذهن خود می پرورانند، همیشه در کمین هستند تا به این سرمایه ‌ارزشمند یعنی نظام اسلامی لطمه وارد کنند.

فرماندهان و نیروهای یگان های ویژه ناجا به مناسبت تبریک فرارسیدن چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عصر یکشنبه با تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) دیدار کردند.

انتهای پیام/