اجرای آکاپلای گروه کر «اردیبهشت» در جشنواره

صافی - گروه کر اردیبهشت ۲۱ قطعه در سی‌ و‌ چهارمین جشنواره موسیقی فجر اجرا خواهند کرد.

گروه کر اردیبهشت ۲۱ قطعه در جشنواره موسیقی فجر اجرا خواهد کرد.

حمید عسکری رابری، رهبر گروه کر اردیبشهت با اعلام این خبر گفت: از ۲۱ قطعه‌ای که قرار است اجرا کنیم ۳ قطعه آن با همراهی پیانو خواهد بود و باقی کُرها بدون همراهی ساز یعنی آکاپلا اجرا می‌شود.

او با اشاره به قطعاتی که قرار است اجرا شوند، گفت: قطعات کلایسک از موتزارت، پولنگ، دیکائو، شوبرت و قطعات ایرانی از آهنگسازهای ایرانی مانند گریگوریان، باغچه‌بان، آقاجانیان، بابومیان، میرجعفری و آثاری از خودم خواهد بود.

رئیس دانشکده موسیقی دانشگاه هنر با تاکید بر اینکه تا زمانی که آثار آهنگسازهای ایرانی به خوبی اجرا نشود، شنونده‌های ایرانی و نسل جوان آنها را نمی‌شناسند، گفت: به غلط اینطور تصور می‌شود که سطح آهنگسازهای ایرانی نسبت به آهنگسازهای خارجی و کلاسیک پایین‌تر است و بنابراین نمی‌توان آنها در ارکسترها اجرا کرد. وظیفه ملی ما این است که موسیقی ملی خودمان را ارتقا دهیم. واقعیت این است که ما در جهان آهنگسازهای بزرگی مانند بهزاد رنجبران، رضا والی، احمد پژمان و… را داریم که کمتر قدر آن ها را دانسته‌ایم.

وی همچنین افزود: امیدوارم در جشنواره امسال فرصتی پیش بیاید تا توجه به آهنگسازان ایرانی به عنوان یک اصل در همه حوزه‌های موسیقی پذیرفته شود و وظیفه ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی، اجرای قطعات آهنگسازهای ایرانی باشد و این یک ماموریت ملی محسوب به حساب بیاید.

لازم به ذکر است اجرای گروه کر اردیبهشت یکشنبه ۲۸ بهمن ماه در تالار رودکی برگزار می‌شود.