اجرای طرح سفیران اجتماعی مساجد در خُور و بیابانک اصفهان آغاز شد

اصفهان- ایرنا- نخستین بار در کشور، اجرای طرح 'سفیران اجتماعی مساجد' با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر عالی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور، در شهرستان خُور و بیابانک اصفهان آغاز شد. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حبیب الله ارزانی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی این طرح در خور و […]

اصفهان- ایرنا- نخستین بار در کشور، اجرای طرح 'سفیران اجتماعی مساجد' با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر عالی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور، در شهرستان خُور و بیابانک اصفهان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حبیب الله ارزانی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی این طرح در خور و بیابانک گفت: هدف از اجرای این طرح، صیانت از خانواده های در معرض آسیب های اجتماعی بویژه نوجوانان محله ها بر اساس الگوی خانواده ایرانی و اسلامی است.
وی افزود: این طرح از سوی انجمن روانشناسی حوزه علمیه قم با هدف تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق، طراحی و ارائه شده است و نخستین بار در کشور در این شهرستان اجرا می‌شود.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی، خدمت رسانی داوطلبانه، راه های پیشگیری از آسیب ها، ایجاد نشاط اجتماعی و ارتقای سطح دانش و مهارت را از محورهای اجرای این طرح برشمرد.
حجت الاسلام ارزانی ادامه داد: اساس کار طرح سفیران اجتماعی به تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق مربوط است و در آن نوجوانان حضور فعال دارند و از آنها به عنوان رابطان و سفیران بین طرح و خانواده استفاده می‌شود.
وی گفت: افراد تحت پوشش طرح در یک سامانه ثبت می‌شوند که شمار آنها در شهرستان خور و بیابانک حدود دو هزار نفر است.
دبیر عالی کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور در باره نقش کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در طرح یاد شده اظهار داشت: کار اصلی کانون های فرهنگی، هنری مساجد این است که در قالب فرهنگ و هنر با اهالی محله ها ارتباط برقرار کنند.
وی با بیان اینکه در خور و بیابانک بین ۵ تا۱۰ درصد افراد تحت پوشش این طرح خواهند بود،افزود: پس از خور و بیابانک، طرح مزبور در پنج شهرستان دیگر کشور نیز اجرا خواهد شد و در صورت موفقیت، پس از شش ماه، در شهرستان های دیگر نیز به اجرا درمی آید.
معاون فرهنگی، هنری ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در این مراسم گفت:از میان یکهزار و۳۰۰ شهر و۵۰۰ شهرستان کشور، خور و بیابانک جزو پنج شهرستانی است که در مرحله نخست، این طرح در آن اجرا می شود.
سعید سعادتی اضافه کرد: در اجرای این طرح ظرفیت‌های مردمی مورد توجه قرار می گیرد و اگر خور و بیابانک در اجرای طرح سفیران اجتماعی موفق باشد، فضای کار در دیگر شهرستان‌ها نیز ایجاد خواهد شد.
امام ‌جمعه خور و بیابانک نیز با اشاره به نبود اداره فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی در این شهرستان گفت: خور و بیابانک از ظرفیت فرهنگی بسیاری برخوردار است و از همین لحاظ وجود اداره فرهنگ و ارشاد در آن لازم است و باید فکری برای آن بشود.
حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد افزود: از دیگر مشکلات نبود یک سالن همایش استاندارد در شهرستان خور و بیابانک است.
وی اضافه کرد: ظرفیت سالن‌های موجود در این شهرستان برای۳۰۰ نفر در نظر گرفته شده است در حالی که مخاطبان بسیاری از برنامه های فرهنگی و نمایشی منطقه به بیش از یکهزار نفر می‌رسد و سالن‌های موجود پاسخگو نیست.
فرماندار خور و بیابانک نیز گفت: این شهرستان پتانسیل زیادی در حوزه ‌های هنری و فرهنگی دارد که بدلیل نبود بسیاری از امکانات و بودجه لازم ، متر به آنها توجه شده است.
عباس بلانیان افزود: خور و بیابانک کانون شعر عاشورایی، ادبیات مکتوب، نمایشنامه های انقلابی، صنعت گردشگری و برگزاری آیین های مذهبی در استان و کشور است که برای ساماندهی و توسعه آنها وجود اداره فرهنگ و ارشادی در آن ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: این شهرستان بزرگانی همچون یغمای جندقی و استاد حبیب یغمایی و دیگر شاعران، نویسندگان و علمای دینی را در خود پرورش داده است که نشان از سابقه فرهنگی خور و بیابانک دارد.
در این مراسم از طرح سفیران اجتماعی مساجد با نام شهید حریم امنیت کشور، عباس کوهی که در عملیات تروریستی اخیر در خاش به شهادت رسید، رونمایی شد.
شهرستان خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت و۲۰ هزار نفر جمعیت در۴۲۰ کیلومتری شرق اصفهان واقع است.
۶۰۲۷/۹۸۶۰
انتهای پیام/