اجرای فوری سازکار ویژه مالی فضای کنونی علیه اروپا را تغییر می دهد

تهران – ایرنا – رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: عملکرد سریع‌تر اروپا در اجرای سازوکار ویژه مالی (اینستکس) می‌تواند فضای کنونی را علیه اروپا تغییر دهد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شورای راهبردی روابط خارجی، «کمال خرازی» در دیدار هیاتی از اندیشکده فرانسوی مونتین اظهارداشت: با توجه به رویکردهای […]

تهران – ایرنا – رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: عملکرد سریع‌تر اروپا در اجرای سازوکار ویژه مالی (اینستکس) می‌تواند فضای کنونی را علیه اروپا تغییر دهد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شورای راهبردی روابط خارجی، «کمال خرازی» در دیدار هیاتی از اندیشکده فرانسوی مونتین اظهارداشت: با توجه به رویکردهای همراه با فشار غرب، حساسیت شدیدی در ایران درخصوص FATF وجود دارد.
وی با بیان این که رویکرد اروپا در قبال برجام، حساسیت‌ها را مضاعف کرده و موجب بی‌اعتمادی افکار عمومی در ایران به اروپا شده است، تصریح کرد: عملکرد سریع‌تر اروپا در اجرای اینستکس می‌تواند فضای کنونی را علیه اروپا تغییر دهد.
رییس شورای راهبردی روابط خارجی همچنین درباره سوریه یادآور شد: با وجود برخی اختلاف‌نظرها بین ایران، روسیه و ترکیه، سه کشور منافع مشترکی در ایجاد ثبات و امنیت در سوریه دارند و رایزنی‌های بین سه کشور در این خصوص مفید و سازنده بوده است.
خرازی به تشدید لفاظی‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران اشاره و تصریح کرد: نتانیاهو برای انتخابات نیاز به نمایش قدرت دارد اما به خوبی می‌داند که هر گونه تحرک علیه منافع ایران برایش انتحار سیاسی خواهد بود.
وی با تاکید بر این که همه کشورها باید هدف ایجاد ثبات و آرامش را در سوریه پیگیری کنند، گفت: نیروهای خارجی که بدون هماهنگی با دولت سوریه در این کشور حضور دارند، باید هر چه سریع‌تر خاک سوریه را ترک کنند.
رییس شورای راهبردی روابط خارجی ایجاد بحران در سوریه را در راستای منافع رژیم صهیونیستی دانست و در پاسخ به سوالی درباره چرایی سفر بشار اسد رییس جمهوری سوریه به ایران بدون اعلام قبلی گفت: به دلیل رعایت مسائل امنیتی، این سفر بدون اعلام قبلی انجام گرفت.
خرازی با یادآوری این که ملت سوریه به شدت از تروریسم ضربه خورده است، افزود: ملت سوریه از اسد برای ایجاد آرامش و همچنین مقابله با تروریسم حمایت می‌کند.
وی تصریح کرد: تحلیل دولت‌های اروپایی از تحولات در سوریه و دیدگاه ملت این کشور واقع بینانه نیست.
رییس شورای راهبردی روابط خارجی همچنین با اشاره به تحولات و اعتراضات مردمی در اروپا گفت: منافع آمریکا در راستای تضعیف اروپا تعریف شده است و حمایت آمریکا از برخی تنش‌ها و رخدادهای اعتراض‌آمیز در کشورهای اروپایی در راستای تضعیف اروپاست.
سیام**۹۳۱۴**۱۳۳۶
انتهای پیام/