اردن و ترکیه بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه تاکید کردند

صافی - «عبدالله دوم » شاه اردن روز شنبه در سفر به ترکیه با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این کشور دیدار و دو طرف بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه تاکید کردند.

تهران – ایرنا – «عبدالله دوم » شاه اردن روز شنبه در سفر به ترکیه با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این کشور دیدار و دو طرف بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، شاه اردن و رئیس جمهوری ترکیه بر لزوم دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه و نیز حفظ وحدت و یکپارچگی این کشور و تضمین بازگشت آوارگان به کشورشان تاکید کردند.
در این دیدار دو طرف همچنین درخصوص تلاش های منطقه ای و بین المللی در جنگ با تروریسم گفت وگو کردند.
شاه اردن درخصوص مساله فلسطین نیز بر ضرورت افزایش تلاش ها برای پایان درگیری میان فلسطینی ها و صهیونیست ها و نیز برپایی کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.
دو طرف همچنین بر اهمیت ادامه تلاش ها برای حمایت از آژانس بین المللی 'آنروا' برای تداوم فعالیت های این آژانس در فلسطین تاکید کردند.
براساس این گزارش عبدالله دوم و اردوغان درخصوص فعالیت های مشترک اقتصادی و گسترش روابط و همکاری دو جانبه نیز گفت وگو کردند.
اردن و ترکیه در سال ۲۰۰۹ توافقنامه تجارت آزاد امضا کردند که در سال ۲۰۱۱ این قرارداد اجرایی شد.
براساس ارزیابی نهادهای بین المللی اقتصادی، ترکیه در سال گذشته میلادی ۶۸۱ میلیون دلار کالا به اردن صادرات و ۱۰۱ میلیون دلار نیز از این کشور واردات داشته است.
شبک**۹۳۶۵**۱۳۹۲
انتهای پیام/