ارسال ۹۶۳ اثر به دبیرخانه جشنواره مطبوعات آذربایجان‌شرقی

تبریز- دبیر اجرایی چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان‌شرقی گفت: ۹۶۳ اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه رسیده است. به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شفیعی اظهار داشت: پس از اتمام مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان؛ شاهد ارسال آثاری باکیفیت در بخش های حرفه‌ای و ویژه […]

تبریز- دبیر اجرایی چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان‌شرقی گفت: ۹۶۳ اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شفیعی اظهار داشت: پس از اتمام مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان؛ شاهد ارسال آثاری باکیفیت در بخش های حرفه‌ای و ویژه هستیم که نشان از دقت‌نظر و حساسیت شرکت‌کنندگان در انتخاب اثر برای حضور در جشنواره است.

وی افزود: بر اساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری جشنواره، مقرر شد تا محدودیت تعداد اثر برای هر فرد شرکت کننده اعمال شود تا خود اصحاب رسانه نیز در انتخاب آثار برای حضور در جشنواره وسواس بیشتری به خرج دهند، با این حال ۹۶۳ اثر به دبیرخانه رسید که طی روزهای آینده هیأت انتخاب زیر نظر دبیر و کمیته علمی جشنواره فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

شفیعی با بیان این‌که آثار دریافتی در دو مرحله و با نظر اعضای هیأت انتخاب و داوری مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، یادآور شد: اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان‌شرقی نیز ۱۱ اردیبهشت سال آینده در تبریز برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در بخش حرفه‌ای جشنواره ۷۹۳ و بخش ویژه ۱۷۰ اثر رسیده است، گفت: بیشترین تعداد اثر در بخش حرفه‌ای جشنواره و در قالب گزارش‌های خبری و غیرخبری با ۲۰۱ اثر بوده و کمترین اثر در بخش کاریکاتور با ۱۱ اثر است.

شفیعی ادامه داد: در بخش مقاله، سرمقاله و یادداشت ۱۴۷ اثر، بخش تیتر ۱۴۱ اثر، خبر ۵۷ اثر، مصاحبه ۱۱۷ اثر، طنز مطبوعاتی ۲۷ اثر، عکس خبری، تک عکس و گزارش تصویری ۶۱ اثر و در نهایت بخش گرافیک و صفحه‌آرایی ۳۱ اثر از طریق سامانه الکترونیکی پذیرش آثار به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در بخش ویژه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان و در بخش شعار سال«حمایت از کالای ایرانی، اشتغال، اقتصاد مقاومتی» ۶۱ اثر، در بخش «دستاورد های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و قیام ۲۹ بهمن تبریز» ۵۹ اثر و در بخش «تبریز ۲۰۱۸» ۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی همزمان با جشنواره مطبوعات

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی همزمان با جشنواره مطبوعات استان خبر داد و اظهار داشت: همزمان با انتشار فراخوان جشنواره؛ دوره آموزشی خبرنگاری ویژه اعضای کانون‌های مساجد استان اجرایی شد، هم‌اکنون نیز دوره آموزشی روزنامه‌نگاری تکمیلی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به این‌که برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره آموزشی مقدماتی خبرنویسی در شهرستان مرند نیز صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته دوره آموزشی کوتاه مدت و فشرده «بازاریابی در رسانه‌ها» نیز به مدت چهار ساعت برگزار شد.

شفیعی با بیان این‌که تا پایان جشنواره مطبوعات استان دوره‌های آموزشی دیگری نیز پیش‌بینی شده است، افزود: مهم‌ترین هدف جشنواره ایجاد حس رقابت میان فعالان رسانه‌ای برای ارتقای سطح کیفی مطبوعات و رسانه‌های استان است، همچنان که برگزاری دوره‌های آموزشی نیز در درازمدت همین اثر را داشته‌اند.

انتهای پیام/