از شکست ستاره سریال های ترکیه تا موفقیت فیلم توقیفی

اکران فیلم‌های این هفته در سینمای ایران، برخلاف تصورات پیشین، شاهد شکست سنگین فیلم «جن زیبا» با بازی ستاره ترکیه‌ای در گیشه بود. فروش اندکی این فیلم نشان می‌دهد مخاطبان سینمای ایران، به بازیگران سریال‌های ترکیه‌ای روی خوش نشان نمی‌دهند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با شروع اسفند، حال و هوای شهر تغییر می‌کند و رنگ […]

اکران فیلم‌های این هفته در سینمای ایران، برخلاف تصورات پیشین، شاهد شکست سنگین فیلم «جن زیبا» با بازی ستاره ترکیه‌ای در گیشه بود. فروش اندکی این فیلم نشان می‌دهد مخاطبان سینمای ایران، به بازیگران سریال‌های ترکیه‌ای روی خوش نشان نمی‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با شروع اسفند، حال و هوای شهر تغییر می‌کند و رنگ و بوی سال جدید و عید نوروز را به خود می‌گیرد. از سوی دیگر، فاصله بین پایان جشنواره فیلم فجر و شروع سال نو را باید ماه مرده سینمای ایران دانست، چون فیلم مهمی به چرخه اکران وارد نمی‌شود و تعداد تماشاگران فیلم‌های روی پرده هم افت می‌کند.

به همین دلیل، فیلم‌هایی که هفته گذشته رنگ پرده سینما را به خود دیدند، آنطور که باید در جلب نظر مخاطبان موفق عمل نکردند، به خصوص فیلم «جن زیبا» که از حضور نورگل یشیلچای نیز بهره‌مند است. گویا این ستاره تلویزیونی ترکیه در سینمای ایران طرفدار ندارد و نتوانسته فروش خوبی را برای سازندگان این فیلم تضمین کند.

مردم «آشغال‌های دوست داشتنی» را دوست دارند

فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست داشتنی» به کارگردانی محسن امیریوسفی بدون شک مهم‌ترین فیلمی است که این روزها روی پرده سینماها رفته است، اکرانی که برای سازندگان و عوامل این فیلم شش سال به طول انجامید و با اعتراض‌ها، حواشی و مسایل مختلفی نیز همراه بود.

این فیلم در هفته گذشته توانست صدر گیشه را از آن خود کند و در ۹ روزی که روی پرده رفته، به فروش قابل توجه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی دست پیدا کند. حجم استقبال علاقه‌مندان از این فیلم حکایت از آن دارد که این سیر صعودی تا چند هفته دیگر نیز ادامه‌دار خواهد بود و «آشغال های دوست داشتنی» شاید بتواند برای مدتی طولانی، صدر گیشه را به نام خود تثبیت کند.

شکست بازیگر ترک

از دیگر فیلم‌هایی که این روزها روی پرده رفته است، «جن زیبا» به کارگردانی بایرام فضلی و تهیه‌کنندگی مهرداد فرید است که مطابق انتظار فروش نداشته و نتوانسته است به توفیقی در اکران دست پیدا کند. این شکست درباره این فیلم که از حضور چهره مطرحی چون نورگل یشیلچای، بازیگر زنِ تلویزیون و سینمای ترکیه نیز بهره‌مند است، بیشتر جلب توجه می‌کند.

«جن زیبا» در ۹ روزی که روی پرده رفته است، به فروش ۲۶۰ میلیون تومانی دست پیدا کرده که در برابر تبلیغاتی که سازندگان این فیلم روی حضور این بازیگر مطرح ترکیه کرده‌اند، فروشی کم‌تر از انتظار است.

فروش اندک «هت تریک»

«هت تریک» به کارگردانی رامتین لوافی، دیگر فیلم روی پرده است که از حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بازماند و برخی از منتقدان و فعالان حوزه سینما نپذیرفتن این فیلم را کج‌سلیقگی هیات انتخاب آن دوره دانستند، با این حال این فیلم چند ماه بعد در جشنواره جهانی فیلم فجر پذیرفته شد.

این فیلم با وجود آنکه مورد پسند منتقدان سینمایی بود، اما به مذاق مخاطبان آنچنان خوش نیامده است و در مدت زمانی که روی پرده رفته با استقبال چشمگیری همراه نشده است. حتی سازندگان «هت‌تریک» از ترفندهای تبلیغاتی مانند استفاده از چهره کریستیانو رونالدو روی پوستر این فیلم استفاده کردند اما آنطور که باید جواب نگرفتند.

این فیلم سینمایی از بازی چهره‌هایی چون امیر جدیدی، پریناز ایزدیار، ماهور الوند و صابر ابر بهره برده است و در ۹ روزی که روی پرده رفته است تنها ۵۱۰ میلیون تومان فروش داشته است.

پارادایس سه میلیاردی و «قانون مورفی» هشت میلیاردی

«پارادایس» به کارگردانی علی عطشانی، دیگر فیلم توقیفی است که یک ماهی از اکرانش می‌گذرد و در این مدت توانسته سرنوشت متفاوتی نسبت به دو فیلم دیگر داشته باشد و تا به اینجای اکران مورد پسند مخاطبان قرار گرفته است.

در این فیلم، مهران رجبی و جواد عزتی بار دیگر در نقش یک روحانی و طلبه حاضر شده‌اند، این دو پیش از این در فیلم «طلا و مس» چنین نقشی را باهم ایفا کرده بودند که با اقبال خوبی نیز همراه شده بود. «پارادایس» تا به امروز سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم سینمایی «قانون مورفی» ساخته رامبد جوان که نزدیک به دو ماه از اکرانش گذشته است، همچنان در صدر گیشه اکران سینمای ایران از روز نخست اکران تا به امروز قرار دارد و توانسته از مرز هشت میلیارد تومان فروش عبور کند. جوان در این فیلم به سراغ ژانر مورد علاقه خود که تلفیقی از اکشن و کمدی است، رفته است.

ماموریتی که در اکران غیرممکن شد و یک «سوتفاهم»

«ماموریت غیرممکن» ساخته یعقوب غفاری از جمله فیلم‌هایی است که به‌تازگی به چرخه اکران اضافه شده است؛ فیلمی کمدی اجتماعی که از حضور خوانندگانی چون حامد همایون، رضا یزدانی و امیرعباس گلاب بهره برده است اما نتوانسته آنطور که باید در فروش موفق عمل کند. این فیلم در پایان نهمین روزی که روی پرده رفته است، تنها ۱۱۰ میلیون تومان فروش داشته که یک شکست کامل به‌شمار می‌آید.

همچنین فیلم سینمایی «سوتفاهم» ساخته احمدرضا معتمدی نیز با توجه به موضوعی فلسفی که دارد، در روی پرده روند آنچنان امیدوارکننده‌ای را دنبال نکرده است و در ۹ روز اکران تنها ۹۰ میلیون تومان فروش داشته است که البته این مدت اکران برای قضاوت زود است و باید چند هفته‌ای تحمل کرد تا سرنوشت این فیلم را در اکران مشاهده کرد.

این فیلم که نخستین بار در جشنواره سی و ششم فیلم فجر به نمایش درآمد، با نظرات مختلفی از سوی منتقدان و اهالی سینما همراه شد.

بی توجهی مخاطبان به «ترانه» و «قرارمون پارک شهر»

فیلم «ترانه» به کارگردانی مهدی صاحبی هم با توجه به اینکه یک ماه روی پرده سینماهای کشور بوده است اما در فروش توفیقی نداشته و تنها رقم ۲۴۰ میلیون تومان بلیت فروشی را ثبت کرده است. این ناکامی با توجه به موضوع فیلم که به مسئله مدلینگ و فشن می‌پردازد، جای تعجب دارد. به نظر می‌رسد نبودن چهره‌های سینمایی در فیلم و همچنین تبلیغات نامناسب، عامل اصلی این ناکامی باشد.

فیلم سینمایی «قرارمون پارک شهر» به کارگردانی فلورا سام نیز با توجه به میزان فروشی که داشته، ناکام‌ترین فیلم گیشه در هفته گذشته است. این فیلم در ۹ روزی که روی پرده رفته، تنها سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروش داشته است، البته سام پیش از این در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که این فیلم بدون حمایت و تبلیغات به نمایش درآمده است.

دو فیلم کودک که قافیه را باختند

این روزها در سینماهای کشور دو فیلم در ژانر کودک و نوجوان در حال نمایش است که هر دو اقبال کمی پیدا کرده و قافیه را به فیلم های بزرگسالان باخته‌اند.

«ضربه فنی» ساخته غلامرضا رمضانی که درون مایه ورزشی هم دارد و «سندباد و سارا» به ترتیب در ۹ روز اکران، ۱۵ میلیون تومان و ۳۷ روز اکران، ۸۰ میلیون تومان فروش داشته‌اند.

در ادامه جدول میزان فروش فیلم‌های روی پرده تا ظهر جمعه را می‌توانید ببینید. (براساس بیشترین میزان فروش فیلم‌های روی پرده از روز اول اکران)

[p]۵۷۲۴۳

انتهای پیام/