استاندار آذربایجان شرقی:

بزرگداشت دهه فجر، تکریم شعایر الهی است

صافی نیوز / استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که دهه فجر سال ۵۷ نمود عینی اخلاص، همکاری، همدلی، گذشت و اسکتبارستیزی ملت ایران بود، گفت: بزرگداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، تکریم شعایر الهی و ارزش‌های انسانی و معنوی است.

به گزارش صافی، دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه ستاد گرامی‌ داشت سی و هشتمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: خدمت به نظام جمهوری اسلامی، مردم بزرگ ایران و آرمان‌های امام و رهبری سعادتی است که نصیب ما شده و به خاطر آن خدا را شاکریم.

وی با اشاره به این که بیان واقعیت‌های انقلاب اسلامی، کلاس درسی برای نسل جدید است، افزود: امروز باید با ابرازها و امکانات متنوع اطلاع‌رسانی بتوانیم پیام انقلاب و ارزش‌های سال ۵۷ را به نسل جوان انتقال دهیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که مردم ایران در سال ۵۷ با کردار و رفتار خود، اخلاص را معنی کردند، گفت: همکاری و همدلی ملت یکی از رموز پیروزی انقلاب اسلامی بود و امروز بزرگداشت دهه فجر در واقع بزرگداشت اخلاص و همدلی است.
وی خاطرنشان کرد: امروز باید اخلاص و همدلی را که سرآغاز آن از دهه فجر و نقطه اوج آن در هشت سال دفاع مقدس بود به عنوان یکی از اصول مترقی و کارساز توسعه و پیشرفت معرفی کنیم.
جبارزاده با بیان این که فداکاری و گذشت به معنای واقعی در سال ۵۷ معنی شد، افزود: ملت ایران از جان و مال خود گذشتند و همه سرمایه‌های خود را صادقانه به پای انقلاب ریختند.
وی با اشاره به این که ملت ایران در سال ۵۷، قیام و مبارزه علیه طاغوت و استکبار و استعمار را با تاسی از انبیاء و ائمه اطهار عملی دادند، گفت: دهه فجر مصداق عینی پیروزی خون بر شمشیر و توپ و تانک بود.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای نیروهای مسلح را گرامی داشت و گفت: در انقلاب سال ۵۷، پیوند میان ارتش و مردم متجلی و ثابت شد که ارتش از جنس مردم و خادم مردم است.
وی با تاکید بر این که بر همه واجب است تا واقعیت‌های انقلاب را به نسل جوان بازگو کنند، افزود: ایام پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی برای بیان این مهم است.
جبارزاده همچنین با قدردانی از اقدامات کمیته‌های ستاد گرامی‌داشت دهه فجر استان، آماده کردن فضای استان برای ورود به دهه فجر و جلب مشارکت مردم در برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی را خواستار شد.
وی با تاکید بر حضور مسوولان استان در آیین‌های مختلف دهه فجر به ویژه یادواره‌های شهدا، گفت: وظیفه همه ما تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دشمنان انقلاب به دنبال تشکیک در دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند، گفت: معتقدم که امروز بیش از آن که به دستاوردهای مادی انقلاب که البته در نوع خود بی‌شمار است، بپردازیم باید دستاوردهای سیاسی و معنوی انقلاب را بازگو کنیم.
وی با بیان این که استقلال و عزت ملت ایران در سایه انقلاب اسلامی با همه دستاوردهای مادی آن برابری می‌کند، گفت: امروز ملت مقتدر و باعزت ایران تحت هدایت ولی فقیه، در اداره کشور از هیچ قدرتی تاثیرپذیر نیست و سرنوشت این کشور به دست خود مردم رقم می‌خورد.
جبارزاده اظهار داشت: در طول ۳۸ سال از عمر نظام جمهوری اسلامی، بیش از ۳۸ بار درباره شیوه اداره کشور به آرای مردم مراجعه شده و کمتر کشوری است که تا این حد با مراجعه به آرای عمومی اداره شود.
وی با تاکید بر این که این دستاوردها باید با ادبیات و شیوه نو به نسل جوان بازگو شود، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به جای آن که منابع کشور را دیگران غارت کنند، هر دولتی که بر سر کار بوده برای خدمت به مردم تلاش کرده و باید این خدمات را به مردم تبیین کنیم.
جبارزاده افزود: قبل از انقلاب اسلامی دانشمندان ما اجازه ورود در علوم مختلف را نداشتند و بسیاری از حوزه‌ها برای ملت ما حوزه‌های ممنوعه بود، اما امروز جوانان این کشور در سایه انقلاب اسلامی به دستاوردهای چشمگیری در علوم و فنون مختلف دست یافته‌اند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که بزرگداشت دهه فجر یکی از شیوه‌های ادامه راه شهیدان است، گفت: اگر امروز رهبر انقلاب اعلام می‌کنند که دشمنان انقلاب در صورتی که حتی فکر تجاوز به ذهن آنها خطور کند باید هزینه سنگینی بپردازند ناشی از عظمت ملت ایران است.
وی با بیان این که بخش اعظمی از موفقیت‌های ملت ایران در عرصه‌های مختلف مرهون رهبری داهیانه ولی فقیه است، افزود: در بحث مذاکرات هسته‌ای نیز اگر هشدارهای رهبری و غیرت مثال‌زدنی ایشان نبود قطعا طرف‌های مذاکره به این راحتی با پذیرش حق ملت ایران کنار نمی‌آمدند.
رییس ستاد گرامی‌داشت سی و هشتمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: جشن‌های دهه فجر فارغ از رنگ و بوی سیاسی و حزبی برگزار خواهد شد و مهم‌ترین پیام این جشن‌ها، وحدت و انسجام ملی خواهد بود.
حجت‌الاسلام حسین تقی‌زاده از تدوین سه هزار عنوان برنامه در ایام دهه فجر امسال در سراسر استان خبر داد و گفت: برگزاری باشکوه و گسترده راهپیمایی ۲۲ بهمن، یکی از اهداف مهم و اصلی ستاد گرامی‌داشت دهه فجر در آذربایجان شرقی است و همه باید دست به دست هم دهیم تا این راهپیمایی با پیام وحدت باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.
وی، با تاکید بر محتوابخشی به برنامه‌های دهه فجر و برجسته کردن اندیشه‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری، یادآور شد: برپایی آیین‌های دهه فجر، پاسخی کوبنده و محکم به دشمنان نظام و یاوه‌گویی‌های آنان علیه انقلاب اسلامی است.