با اخذ مجوز صورت می‌گیرد؛

استفاده دانشگاه آزاد از سوپرکامپیوتر آکادمی علوم کشور آذربایجان

صافی - مسئولان آکادمی ملی علوم کشور آذربایجان در سفر به تبریز از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بازدید کرد.

پروفسور توفیق کاظم‌اف مدیرکل انیستیتو IT، پروفسور فریدون آقایوف مدیرکل انیستیتو مجازی آکادمی ملی علوم آذربایجان و هیأت همراه صبح امروز در بدو ورود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در جلسه هیأت رئیسه این دانشگاه حضور یافته و در زمینه بررسی همکاری‌های مشترک گفتگو کردند.

محور اصلی این نشست، بررسی و صدور مجوز استفاده دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی از سوپرکامپیوتر آکادمی ملی علوم آذربایجان بود و واحد تبریز آمادگی خود را برای کمک به امنیت شبکه آکادمی آذربایجان اعلام کرد.

راه‌اندازی مرکز رباتیک و آموزش رباتیک در آذربایجان

در این جلسه، طرفین نسبت به برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی مشترک و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک برای اعضای مؤسسه‌ طرفین اقدام کنند. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز نیز باید در راستای راه‌اندازی مرکز رباتیک و آموزش رباتیک در آذربایجان اقدام لازم را انجام دهد.

در این نشست مقرر شد پیش‌نویس تفاهمنامه‌ همکاری‌های مشترک توسط امور بین‌الملل واحد تبریز تنظیم و به طرف مقابل برای بررسی و تصمیم‌گیری ارسال شود.

مسئولان آکادمی آذربایجان در سفر به واحد تبریز، از دیتاسنتر و مراکز تحقیقاتی بازدید کردند و در نشست تخصصی اعضای هیأت علمی گروه آموزشی و مدیران اجرایی فناوری اطلاعات این دانشگاه حضور یافتند.