اطلاعات فنی کشتی گیران از مربیان بیشتر است!

سرپرست نایب رئیس کشتی گفت: نگاهی کلی به دومین دوره مسابقات قهرمانی کشور نشان می‌دهد از نظر فنی تغییری بین کشتی گیران ایجاد نشده بود. به گزارش خبرنگار مهر، دومین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور کشتی کلاسیک بانوان روز جمعه به میزبانی خانه کشتی مجموعه ورزشی آزادی برگزار و در پایان تیم کرمانشاه قهرمان شد. مریم […]

سرپرست نایب رئیس کشتی گفت: نگاهی کلی به دومین دوره مسابقات قهرمانی کشور نشان می‌دهد از نظر فنی تغییری بین کشتی گیران ایجاد نشده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور کشتی کلاسیک بانوان روز جمعه به میزبانی خانه کشتی مجموعه ورزشی آزادی برگزار و در پایان تیم کرمانشاه قهرمان شد.

مریم منظمی سرپرست نایب رئیس کشتی بانوان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره برگزاری دومین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور کشتی کلاسیک بانوان گفت: رقابت‌ها با حضور ۲۴ استان در قالب ۲۵ تیم برگزار شد. در مجموع ۱۵۱ کشتی گیر شرکت کردند که نسبت به سال گذشته تغییری در تعداد شرکت کنندگان ایجاد نشد. فقط بجای حضور تیم‌های بوشهر، ایلام و کهگیلویه و بویر احمد سه استان دیگر حضور داشتند.

منظمی در ادامه به نقاط مثبت مسابقات اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از نکات مثبت رقابت‌ها وجود شور و اشتیاق بیشتر در بین دختران کشتی گیر نسبت به دوره گذشته بود. کشتی ورزش ملی کشور است و بی تردید طرفداران بسیاری در بین دختران دارد. از دیگر نکات مثبت رقابت‌ها، قضاوت مسابقات توسط داوران ایرانی بود. همچنین تزریق چند داور جدید به رقابت‌ها که باعث شد کشتی‌ها در سه تشک برگزار شود. حضور رسانه نیز برای پوشش خبری مسابقات بسیار خوب بود و رسانه به عنوان بازوی اجرایی همیشه در کنار کشتی بانوان بوده است.

منظمی تاکید کرد: یکی دیگر از نکات مثبت در رقابت‌ها کاهش آسیب‌ دیدگی کشتی گیران در طول رقابت ها بود و این نشان می دهد مربیان در سطح آمادگی جسمانی کشتی گیران خوب عمل کرده بودند.

وی افزود: اگر بخواهیم نگاهی کلی به دومین دوره مسابقات قهرمانی کشور بیندازیم باید بگویم از نظر سطح فنی تغییری در بین کشتی گیران ایجاد نشده بود و این نشان داد در استان‌ها در زمینه فنی کار نشده است. این می طلبد تا سال آینده برنامه‌های آموزشی کشتی کلاسیک بانوان را به صورت جدی برگزار کنیم. در حال حاضر به جایی رسیده‌ایم که اطلاعات فنی کشتی گیران از مربیان بیش‌تر شده است و باید بازنگری و اصلاح جدی در این زمینه داشته باشیم چرا که این اتفاق شیرازه هدایت تیم‌ها را از هم خواهد پاشید.

سرپرست نایب رئیس کشتی بانوان درباره برنامه‌های سال آینده کشتی بانوان گفت: برنامه‌های خوبی برای سال آینده پیش بینی شده است، گام‌های خوبی در زمینه بحث آموزش بر می داریم. اردوهای تیم ملی را برگزار خواهیم کرد. اردوهای مشترک را نیز در برنامه داریم و البته باید ابتدا وضعیت فدراسیون مشخص شود.

وی افزود: تا پیش از پایان سال نمی توانیم اردوهای ملی را برگزار کنیم چون رقابت های قهرمانی کشور به تازگی تمام شده است و آخرین فصل رقابت‌های لیگ کشتی نیز در پیش است. از نظر فنی فشار بدنی به کشتی گیران وارد می شود و نمی توان اردوهای ملی را برگزار کرد.

منظمی درباره وضعیت نامشخص فدراسیون کشتی و انتظار برای برگزاری مجمع یادآور شد: هرچه زودتر تکلیف مشخص شود بهتر است، کشتی ورزش ملی و المپیکی کشور است و سهم به سزایی در کسب مدال های المپیکی دارد، امیدوارم هر چه زودتر سازماندهی های لازم صورت گیرد و مجمع برگزار شود. به جرات می توانم بگویم که بنی تمیم در این مدت نیز با تمام وجود برنامه‌ها را دنبال کرده و چیزی کم نگذاشته است.

سرپرست نایب رئیس کشتی بانوان در پایان گفت: برای برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور کشتی کلاسیک بانوان بدنه فدراسیون تمام قد برای اجرای این مسابقات ما را یاری کردند، تفکیک جنسیتی وجود نداشت و برابری جنسیتی را دیدیم. هیچ جای نگرانی برای آینده کشتی بانوان وجود ندارد و امیدوارم هرچه زودتر مجمع برگزار شود.

انتهای پیام/