افتتاحیه بزرگ موراتا مقابل رئال مادرید

صافی - آلوارو موراتا ۱۸ ماه آینده را به صورت قرض از چلسی در اتلتیکومادرید سپری می‌کند و نخستین بازی‌اش در واندامتروپولیتانو ۱۶ بهمن مقابل رئال مادرید، تیم سابقش خواهد بود.

این نخستین تقابل او با هواداران اتلتیکو است و تماشای واکنش هواداران به بازیکن جدید جذابیت زیادی دارد اگرچه معمولا از بازیکنان خود در دربی مادرید حمایت می‌کنند هرچند مقابل ختافه اعتراض‌هایی به خرید موراتا شد. احتمالا نخستین بازی موراتا برای اتلتیکو یکشنبه آینده مقابل بتیس است.

شاید یک سوال کلیشه‌ای از او این باشد که اگر به رئال مادرید گل بزند، خوشحالی می‌کند یا نه. تصور اینکه بعد از گلزنی در دربی مادرید خوشحالی نکنی، سخت است اما موراتا سابقه دارد آن هم دو بار. در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپای سال ۲۰۱۵ او در هر دو بازی رفت و برگشت برای یوونتوس به رئال مادرید گل زد که تنها ناکامی سفیدها در پنج سال اخیر این رقابت‌ها رقم بخورد. او در هر دو بازی شادی خیلی مختصری کرد تا ادای احترام به هواداران باشگاهی باشد که نخستین بازی حرفه‌ای خود را در آن انجام داد.

این بار شاید اوضاع فرق کند و موراتا برای اینکه علاقه خود را به هواداران اتلتیکو ثابت کند، ممکن است خوشحالی کند. موراتای ۲۶ ساله چهارمین بازیکن در تیم فعلی اتلتیکو است که سابقه بازی در رئال را دارد، خوانفران، آنتونیو آدان، فیلیپه لوییز و اگر سائول نیگس را حساب کنیم که در رده‌های سنی پایین برای رئال بازی کرده، موراتا نفر پنجم می‌شود.

موراتا کارش را در آکادمی اتلتیکو شروع کرد و به ختافه رفت اما در رده سنی جوانان برای رئال مادرید بازی کرد و به تیم اول باشگاه راه یافت تا اینکه در سال ۲۰۱۴ به یوونتوس رفت. او دو سال در ایتالیا بود تا اینکه مادرید او را دوباره خرید و موراتا عضو کلیدی تیم در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ شد که لیگ قهرمانان و لالیگا را فتح کرد. در آن فصل، موراتا تعویض طلایی زین‌الدین زیدان بود.