افتتاح مرکز رشد فناوریهای پیشرفته دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

در آستانه دهه مبارکه فجر؛ مرکز رشد فناوریهای پیشرفته دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در پردیس تبریز این دانشگاه افتتاح شد. به گزارش صافی، حسن ولی زاده رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ، در مراسم افتتاح این مرکز گفت : هدف از راه اندازی مراکز رشد فناوریهای  پیشرفته کاربردی کردن پژوهشها و گره زدن تولید علم […]

در آستانه دهه مبارکه فجر؛ مرکز رشد فناوریهای پیشرفته دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در پردیس تبریز این دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش صافی، حسن ولی زاده رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ، در مراسم افتتاح این مرکز گفت : هدف از راه اندازی مراکز رشد فناوریهای  پیشرفته کاربردی کردن پژوهشها و گره زدن تولید علم به تولید ثروت است و امیدواریم بتوانیم با افتتاح این مرکز مهم و استقرار شرکتهای دانش بنیان درآن سهم خود را در خصوص اقتصاد مقاومتی  ادا کنیم.

محمد علی حسین پور فیضی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی هم ، ایجاد ارتباط بین صنایع، مؤسسات دولتی، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی را در جهت توسعه کشور الزامی دانست و گفت : راهکار اصلی خروج از اقتصاد تک محصولی ، همانا بها دادن به پژوهشهای کاربردی و حمایت همه جانبه از شرکتهای دانش بنیان است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز گفت : مراکز رشد و نوآوری به عنوان دروازه ورود به شرکت های دانش بنیان و یکی از زیرساختهای مهم در تحقق دانشگاه کارآفرین است.

عجمی افزود :با توجه به انتخاب دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به عنوان کانون انرژی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز و در راستای ماموریت گرا و تخصصی کردن فعالیتها ، مرکز رشد فناوریهای این دانشگاه تمرکز اصلی خود را معطوف به حوزه انرژی و محیط زیست کرده و در همین راستا پذیرای طرحها وایده های خلاقانه و واحدهای فناور در این زمینه تخصصی است.

به گفته وی بستر سازی برای تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی ، ایجاد زمینه کار آفرینی، حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان ، کمک به توسعه اقتصادی کشور مبتنی بر فناوری و بستر سازی به منظور ایجاد فرصتهای شغلی مناسب برای جذب کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی در زمینه های فناوری – تولید و توسعه محصولات و فرایند های فناوری قابل عرضه به بازار از اهداف ایجاد مراکز رشد است.

در این مراسم تفاهم نامه همکاری بین پارک علم و فناوری استان و دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با هدف جذب و ساماندهی واحدهای فناور و تجاری سازی محصولات در زمینه های انرژی و محیط زیست امضا و مبادله شد.

دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با حدود ۷ هزار دانشجو و ۲۶۰ عضو هیات علمی از مراکز علمی شمال غرب کشور است.