افتتاح مرکز مهارت های بالینی دانشکده علوم پزشکی مراغه

سالن اجتماعات و مرکز مهارت های بالینی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه همزمان با ششمین روز از دهه فجر افتتاح شد. به گزارش صافی؛رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: این طرح های عمرانی و آموزشی با ۹ میلیارد و […]

سالن اجتماعات و مرکز مهارت های بالینی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه همزمان با ششمین روز از دهه فجر افتتاح شد.

به گزارش صافی؛رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: این طرح های عمرانی و آموزشی با ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار و با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در مدت یکسال احداث و بهره برداری شد.

جنتی افزود: سالن اجتماعات فجر معاونت آموزشی این دانشکده علوم پزشکی با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو با چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار احداث شده است.

وی با اشاره به تکمیل و راه اندازی مرکز مهارت های بالینی این دانشکده گفت: برای ایجاد این مرکز، پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

جنتی ادامه داد: در این مرکز، دانشجویان در حال تحصیل در رشته های مختلف پزشکی، فوریت های پزشکی و پرستاری با استفاده از امکانات بالینی، به صورت عملی در زمینه های مختلف آموزش می بینند.

وی اضافه کرد: دانشجویان این دانشکده در این مرکز از امکانات بخش پرستاری، مراقبت های بالنی، اتاق های جراحی و مراقبت های ویژه به صورت عملی بهره مند می شوند.

مجوز فعالیت دانشکده پرستاری و مامایی مراغه در سال ۱۳۶۹ از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخذ و در سال ۱۳۹۱ با ادغام شبکه بهداشت و درمان و دانشکده پرستاری و مامایی به عنوان دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی تغییر یافت.

این دانشکده در سال ۱۳۹۳ از دانشگاه علوم پزشکی تبریز جدا شد و هم اکنون به صورت مستقل زیر نظر وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی اداره می شود.

دانشکده فوق به عنوان یکی از مراکز مهم آموزشی این شهرستان در زمینی به مساحت ۸۵ هکتار و با زیربنای هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع فعالیت می کند.

هم اکنون بیش از ۶۰۰ دانشجو در ۹ رشته دانشگاهی در دانشکده علوم پزشکی مراغه به تحصیل اشتغال دارند.