افزایش روزهای تعطیل ۳ روز در هفته مفید است؟

شرکتی مالی در نیوزلند به طور آزمایشی برای ۸ هفته تعداد روزهای تعطیل را به ۳ روز افزایش داد. به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک آزمایش بزرگ نشان داده که افزایش تعداد روزهای تعطیل هفته به ۳ روز، خروجی کار را کاهش نمی‌دهد و باعث کاهش استرش، افزایش مشارکت کارکنان و در آخر افزایش تعادل کار […]

شرکتی مالی در نیوزلند به طور آزمایشی برای ۸ هفته تعداد روزهای تعطیل را به ۳ روز افزایش داد.

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک آزمایش بزرگ نشان داده که افزایش تعداد روزهای تعطیل هفته به ۳ روز، خروجی کار را کاهش نمی‌دهد و باعث کاهش استرش، افزایش مشارکت کارکنان و در آخر افزایش تعادل کار و زندگی میلیون‌ها نفر می‌شود.

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ یک شرکت مالی در نیوزلند، تعداد روزهای کاری ۲۴۰ کارمند خود را از هفته‌ای ۵ روز به ۴ روز کاهش داد و مطالعات انجام شده روی این موضوع نشان داد که در نتیجه این اتفاق خروجی کار به طور روزانه افزایش یافت به طوری که در مجموع میزان کار انجام شده در این شرکت اصلا کاهش پیدا نکرد.

این مطالعات توسط دانشگاه اوکلند نیوزلند انجام شد، آنها به این نتیجه رسیدند که کارمندان این شرکت در ۴ موضوع رهبری، تعهد، توانمندی و انگیزه رشد کرده‌اند. از سویی میزان استرس کارکنان هم ۳۸ تا ۴۵ درصد کاهش پیدا کرد و از سویی تعادل کار و زندگی آنها ۵۴ تا ۷۸درصد افزایش پیدا کرد.

تمی بارکر، یکی از مدیران این شرکت که در این روند آزمایشی شرکت داشت، در این رابطه گفت: «با ما مثل بزرگسالان برخورد شد و در نتیجه آن همه ما مثل بزرگسالان برخورد کردیم.»

این آزمایش ۸ هفته‌ای توسط کارمندان و سیاست‌گذاران اطراف دنیا بررسی شده و افزاد زیادی مشاهده شده و از ۲۸ کشور ۳۵۰ درخواست برای اعلام نتایج آن ارسال شده. بیشتر این درخواست‌ها از کشورهای بریتانیا، استرالیا، آمریکا و آلمان بررسی شده.

بارکر در رابطه با اجرای کلی این برنامه گفت: «بیشترین نگرانی که کارفرمایان این است که چنین سیاست‌هایی منجر به نارضایتی و از سویی کاهش خروجی کار شود. به همین دلیل ما این کار را انجام دهیم تا به افراد اطمینان بدهیم که چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.»

او گفت که کمتر کار کردن تمرکز افراد را روی کارها افزایش داده.

به گفته جارود هار، استاد مدیریت منابع انسانی در دانشگاه اوکلند افراد در روزهای آخر هفته به فعالیت‌هایی مثل بازی گلف، دیدن فیلم و … می‌گذرانند. اما با افزایش تعداد روزهای تعطیل این وضعیت تغییر کرده. آنها وقت بیشتری را با خانواده سپری می‌کنند، بیشتر مطالعه می‌کنند، خانه را تمیزتر می‌کنند و …

او در این رابطه گفت: مدیران گفتند که افراد آنها بعد از این دوره آموزشی خلاق‌تر شده‌اند. آن‌ها وقتی مشتری‌ها زنگ می‌زدند تمرکز بیشتری داشتند.

منبع: گاردین

۴۲۲۳۷

انتهای پیام/