افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه گذاری در بخش بهداشت

تهران – ایرنا- وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی از افزایش ۱۰۰ برابری سرمایه گذاری در بخش بهداشت و درمان خبر داد که منجر به رشد ۴۰۰ درصدی شاخص های بهداشتی و درمانی کشور شده خبرداد. به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، معاونت درمان وزارت بهداشت گزارشی از عملکرد این حوزه به مناسبت چهلمین سالگرد […]

تهران – ایرنا- وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی از افزایش ۱۰۰ برابری سرمایه گذاری در بخش بهداشت و درمان خبر داد که منجر به رشد ۴۰۰ درصدی شاخص های بهداشتی و درمانی کشور شده خبرداد.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، معاونت درمان وزارت بهداشت گزارشی از عملکرد این حوزه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ارائه کرد که بر اساس آن ، ' طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد تخت های بیمارستانی از ۵۶ هزار تخت در سال ۱۳۵۶، به ۱۲۸ هزارو ۱۴۲ افزایش یافته و در این مدت، افزایش ۱۰۰ برابری سرمایه گذاری در بخش بهداشت و درمان، منجر به رشد ۴۰۰ درصدی شاخص های بهداشتی و درمانی شده است'.
بنابراین گزارش ، هم اکنون به ازای هر ۲۳۰۰ نفر یک پزشک عمومی در حال خدمت رسانی به مردم است.
تعداد پزشکان در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی(۱۳۵۶)، ۱۳ هزارو ۴۲۸ نفر بود و در آن سالها نزدیک به ۶ هزار پزشک پاکستانی در کشور حضور داشتند، در سال ۱۳۵۷ تعداد پرستاران ۷۱۰۰ نفر و نسبت پرستار به هر ۱۰ هزار نفر ۲.۱ بوده است.
این گزارش حاکیست اکنون حدود ۱۲۰ هزار پرستار در کل کشور به ارائه خدمت می پردازند.
اجتمام ۱۴۱۷**۱۵۵۳
انتهای پیام/