امام جمعه تبریز:

پاسخ مردم ایران به یاوه گویی ترامپ در ۲۲ بهمن

صافی نیوز / امام جمعه تبریز گفت : ملت بزرگ ایران به یاوه گویی های اخیر رئیس جمهور آمریکا در ۲۲بهمن پاسخ دندان شکن خواهد داد.

به گزارش صافی، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز افزود : مردم ایران امام جمعه تبریز : پاسخ مردم ایران به یاوه گویی ترامپ در ۲۲ بهمناسلامی در جمعه آینده همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نفرت و انزجار خود را از امریکا و استکبار جهانی فریاد خواهد زد.
وی گفت : حضور پرشور و پرشکوه مردم به ویژه ملت قهرمان و حماسه ساز آذربایجان در راهپیمایی ۲۲ بهمن پاسخ دندان شکن به  گستاخی های اخیر آمریکایی ها خواهد بود.

امام جمعه تبریز تصریح کرد : امریکایی ها همواره به روش های مختلف چهره پلید خود را به جهانیان نشان داده اند و  دستور اخیر رئیس جمهور جدید امریکا در جلوگیری از ورود اتباع ۷ کشور مسلمان به ایالات متحده  نشانگر اسلام ستیزی آنان است.

وی گفت :  با این اقدام نقاب از چهره پلید دولتمردان کاخ سفید در مقابله با اسلام کنار زده شد.

خطیب نماز جمعه تبریز تصریح کرد :  ملت قهرمان ایران در ۴ دهه گذشته به دفعات اعلام کرده اند از شیطان بزرگ امریکا و ایادی نا خلف اش هرگز هراسی ندارند و با تکیه بر باورهای دینی و اسلامی شان در مقابل هر تجاوزی با قدرت ایستادگی کرده و خواهند ایستاد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین درباره اقدام اخیر شورای امنیت در بررسی آزمایش موشکی کشورمان گفت: این موضوع که از سوی امریکا طرح شده است چند روز پیش در شورای امنیت مورد بررسی قرار گرفت اما جهان بداند این آزمایشات  با برجام و قطعنامه شورای امنیت مغایرت ندارد و ایران اسلامی  نه تنها آمادگی دفاعی خود را تعطیل نخواهد کرد بلکه شتاب بیشتری به این اقدام بازدارندگی خود خواهد بخشید.

آیت الله مجتهد شبستری درادامه خطبه ها به حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو تهران اشاره کرد و گفت: فداکاری آتشنشانان در این حادثه خاطرات دوران ایثار  ۸ سال دفاع مقدس را در جامعه زنده کرد.

وی با تاکید براینکه شهدای این حادثه هیچگاه از ذهن مردم ایران فراموش  نخواهد شد ، افزود: تقویت امکانات پیشگیرانه  برای مقابله با حوادث پیش بینی نشده ضروری است و باید مسئولان به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشند.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها به تشریح دستاورد های انقلاب اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد : استقلال ، حاکمیت اسلام ، آزادی و ولایت فقیه از نعمات مهم این انقلاب بزرگ است  که باید همه قدر این نعمت ها را بداند.

وی با مقایسه دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گفت: تمامی امور کشور در قبل از انقلاب به دست مستشاران خارجی و بیگانگان بود اما اکنون همه امور به دست همین مردم انجام می شودو استکبار جهانی از این موضوع ناراحت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خطبه ها با اشاره به سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب (س) اسوه صبر و مقاومت و پیام رسان حادثه کربلا و تبریک روز پرستار گفت: اقشار مختلف جامعه باید  زندگی آن حضرت را الگوی زندگی خود قرار دهند و پرستاران نیز جلوه های ایثار و مقاومت حضرت زینب( س) را در امور زندگی خود به کار بندند.

انتهای پیام/