امام جمعه مراغه: کتاب قرآن هدایتگر جامعه بشری و شفاعت کننده روز قیامت است

کتاب قرآن هدایتگر جامعه بشری به سوی کمال و رستگاری است و در روز قیامت یکی از شفاعت کنندگان به شمار می رود . به گزارش صافی؛ امام جمعه مراغه در محفل انس با قرآن که در جوار امامزاده سید محمد(ع) برگزار شد گفت : قرآن مجید مهم ترین معجزه پیامبر اسلام و بهترین دلیل […]

کتاب قرآن هدایتگر جامعه بشری به سوی کمال و رستگاری است و در روز قیامت یکی از شفاعت کنندگان به شمار می رود .

به گزارش صافی؛ امام جمعه مراغه در محفل انس با قرآن که در جوار امامزاده سید محمد(ع) برگزار شد گفت : قرآن مجید مهم ترین معجزه پیامبر اسلام و بهترین دلیل نبوت آن حضرت است که مختص یک زمان نیست بلکه جاویدان و همیشگی است .

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی پورمحمدی افزود: قرآن نسخه شفا بخش بشریت است به شرطی که آنگونه که پیامبر و اهل بیت علیهم السلام گفته اند خوانده شود و به آن عمل شود.

وی اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی تکنولوژی در خدمت دین قرار گرفته است و جوانان به راحتی می توانند به معارف قرآن دست بیابند که باید قدردان چنین نعمت هایی شد.

وی با اشاره به روایتی از امام زین العابدین علیه السلام گفت : حضرت زین العابدین (ع) در روایتی با اشاره به اهمیت قران مجید فرمودند : اگر همه مردمی که ما بین مشرق و مغرب هستند بمیرند من از تنهایی هراس نکنم بعد از آن که قرآن با من باشد.

امام جمعه مراغه ادامه داد : مردم بخصوص جوانان  باید با کلام الهی مأنوس باشند و از معارف والای این معجزه الهی استفاده کنند و به آن عمل کنند.

وی اضافه کرد : با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان می توان در برابر تهیدیدات و معضلات اجتماعی ایستاد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که یکی از شفاعت کنندگان قیامت قرآن است گفت : قرآن در قیامت عده ای را شفاعت خواهد کرد و آن ها را راهی بهشت خواهد کرد.

وی افزود : بر اساس تأکیدات رهبر انقلاب باید جلسات قرآنی و محافل انس با این کتاب الهی رونق پیداکرده و جوانان در عمق و معانی آیات آن تفکر کرده و از آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی داشته وقاریان قرآن نیز با قرائت زیبای آیات این کتاب آسمانی موجب ترویج فرهنگ قرآنی می شوند.