امسال ۱۴۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشت

گچساران – ایرنا – وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون یکهزار و ۴۰۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته اند که ایجاد ۲۵ هزار شغل را در پی داشته است. به گزارش ایرنا، رضا رحمانی روز پنجشنبه در نشست رفع موانع تولید در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: براساس […]

گچساران – ایرنا – وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون یکهزار و ۴۰۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته اند که ایجاد ۲۵ هزار شغل را در پی داشته است.

به گزارش ایرنا، رضا رحمانی روز پنجشنبه در نشست رفع موانع تولید در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: براساس برنامه ریزی قرار است ۶۰۰ واحد صنعتی راکد دیگر به چرخه تولید برگرند.
وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین از جذب ۷۰۰ مشاور متخصص برای رفع موانع مشکلات واحدهای صنعتی خبر داد.
رحمانی مشکلات مدیریتی و سرمایه در گردش را از عمده ترین موانع پیش روی فعالیت واحدهای صنعتی دانست و گفت: ارائه کمک های موردی در شهرک های صنعتی مناطق محروم راهکاری برای توسعه صنعت در این مناطق است.
رحمانی ابراز داشت:امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا در حال جنگ اقتصادی با کشور هستند که تعطیلی واحدهای صنعتی باعث تحقق اهداف دشمن می شود.
وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اهمیت ایجاد حتی یک اشتغال گفت:حفظ وضع موجود کارخانه ها بسیار مهم است.
رحمانی ابراز داشت:استان کهگیلویه و بویراحمد دارای طبیعت خوب و زیر ساخت های مناسب برای سرمایه گذاری است و اگر سرمایه انسانی و فیزیکی از هر استان خارج شود آن استان پیشرفت نخواهد کرد.
رحمانی اضافه کرد:باید واحدهای تولیدی موجود از سوی دولت حمایت شود و تاکنون ۵۷ درصد مصوبات ستاد تسهیل اجرایی شده است.
وزیر صنعت معدن و تجارت گفت:هم اکنون توجه دولت به واحدهای تولیدی استان های کمتر توسعه یافته است که تاکنون ۱۰ استان مشخص شده است که یکی از آنها استان کهگیلویه و بویراحمد است.
رحمانی تصریح کرد:هم اکنون برای تامین کنجاله و ذرت های و نهادهای سالانه چندین هزار میلیارد دلار هزینه می کنیم.
وی با بیان اینکه در زمینه کشاورزی اقدامات خوبی در این استان انجام شده است گفت: باید مردم را تشویق به کشت چنین محصولات کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار داشت: دولت پیگیری برداشتن موانع پیش روی صنعت در این استان است.
علی محمد احمدی افزود: کهگیلویه و بویراحمد سرزمینی کشاورزی است که زیر ساخت های صنعتی به شکل قوی شکل نگرفته است و نیاز به توجه ویژه ای دارد و باید نقاط قوت و ضعف آن بررسی شود.
در این نشست مشکلات تعاونی سپیدار طلایی دنا، شرکت نوارسازان مروارید و شرکت دماوند کار گچساران بررسی شد.
۸۱۴۳/۲۰۸۲
انتهای پیام/