انتقادازکمبود پزشک عمومی دربیمارستان‌ها/ضرورت ساماندهی میدان دواب

بناب- فرماندار بناب از کمبود پزشک عمومی در دو بیمارستان شهرستان بناب خبر داد و گفت: این مشکل باید هرچه زودتر رفع شود. به گزارش خبرنگار مهر، امین رفیعی عصر امروز چهارشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی بناب با بیان اینکه بیمارستان های امام خمینی(ره) و شهدای بناب تاکنون به ۱۰۰ هزار نفر از […]

بناب- فرماندار بناب از کمبود پزشک عمومی در دو بیمارستان شهرستان بناب خبر داد و گفت: این مشکل باید هرچه زودتر رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امین رفیعی عصر امروز چهارشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی بناب با بیان اینکه بیمارستان های امام خمینی(ره) و شهدای بناب تاکنون به ۱۰۰ هزار نفر از مراجعین خدمات داده اند، گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال این رقم به ۱۴۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی با انتقاد از برخورد نامناسب برخی از کارکنان بیمارستان ها با مردم و مراجعان اظهارکرد: تمامی پرسنل و پرستاران زحمتکش موظف به پاسخگویی مناسب به مراجعان هستند.

رفیعی با اشاره به اینکه با توجه به موقعیت بیمارستان های شهرستان، آن ها علاوه بر مردم شهرستان بناب به بیماران و مراجعان سایر شهرهای همجوار نیز خدمات ارائه می دهند، افزود: این دلیل نمی شود که بیمارستان ها با نبود پزشک مواجه شوند.

فرماندار بناب ادامه داد: مسئولان بهداشتی و درمانی باید در تأمین پزشک مورد نیاز بیمارستان ها اهتمام کنند.

وی با اشاره به اینکه واصله برخی از داروخانه های شهرستان نسبت به تغییر قیمت روی جلد دارو اقدام می کنند، گفت: بایستی با استمرار بازرسی ها به این موضوع توجه کرد و با متخلفان به شدت برخورد شود.

فرماندار بناب با بیان اینکه مشکلات و نواقصات میدان دوّاب شهرستان بناب باید حل شود، ابراز داشت: فرصت دو ماهه ای در این خصوص به شهرداری بناب می دهیم و در غیر این صورت نسبت به تعطیلی این میدان اقدام می شود.

وی سپس در ادامه این جلسه از عملکرد اداره اوقاف بناب به جهت عدم ساماندهی و رسیدگی به زمین های اوقافی در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: زمین های اوقاف به جهت عدم تصاحب به محل دپو و تجمع زباله تبدیل شده اند.

عدم تکمیل حوضچه ضدعفونی و عدم حصارکشی مشکل اصلی میدان دواب بناب

بر پایه این گزارش، رئیس اداره دامپزشکی بناب نیز در این نشست به مشکلات میدان دوّاب اشاره کرد و گفت: تاکنون شهرداری پروانه لازم برای این میدان را اخذ نکرده است.

وی همچنین با بیان اینکه شهرداری این میدان را به مبلغ حدود ۱۴ میلیارد ریال به بخش خصوصی اجاره داده است؛ اذعان کرد: بهترین راه این است که شهرداری در تیرماه که قرارداد پیمانکار به اتمام می رسد، تلاش کند تا حل بخشی از نواقصات را بر عهده پیمانکار بگذارد و آن را به پیمانکار تکلیف کند.

مهدی احمدی منش با بیان اینکه محل میدان دواب بصورت قراردادی به شهرداری واگذار شده است، افزود: عدم تکمیل حوضچه های ضدعفونی و عدم حصارکشی از مشکلات اساسی میدان دوّاب است و با توجه به احتمال شیوع برخی بیماری ها باید نظارت کافی و دقیق انجام شود، چرا که از تمام شهرستان ها دام به این میدان وارد و خارج می شود.

احمدی منش در ادامه از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در خصوص حمل و کشتار غیرمجاز دام را به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

رئیس دامپزشکی بناب سپس با اشاره به کنترل ورود و خروج دام از این شهرستان یادآور شد: طی روزهای اخیر با همکاری نیروی انتظامی شهرستان نسبت به توقف ۱۵ دستگاه کامیون حامل دام اقدام شد و این دام ها برای کشتار به کشتارگاه صنعتی بناب انتقال داده شدند.

انتهای پیام/