مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

انقلاب اسلامی ایران حلقه اتصال بین نهضت عاشورا و مهدویت است

صافی - مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایرانیان، انقلابی برگرفته از مکتب فاطمی و حسینی بوده و حلقه اتصال بین نهضت عاشورا و مهدویت است.

حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی شامگاه دیروز در آئین عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) و همایش ۴۰ سالگی انقلاب در جمع مردم بستان آباد ضمن اشاره به شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(س)، بیان کرد: حضرت فاطمه (س) محور قوس صعود و نزول عالم وجود است، چرا که دامان این شخصیت والای جهان اسلام ظرف تجلی ۱۱ قرآن ناطق است.

وی راه درست دست یابی به مودت اهل بیت(ع) را، همراه سازی اطاعت با محبت خواند و بیان کرد: معرفت به اهل بیت(ع) مسبب محبت به این بزرگواران می شود و اگر این محبت با اطاعت همراه شود، موجب ایجاد مودت به اهل بیت(ع) در روح و جان اشخاص می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه اهل بیت (ع) را هدفی دست یافتنی برای مسلمانان خواند و ابراز کرد: همانگونه که انسان ها برای فراگیری هر حرفه، نیازمند یک استاد هستند، اهل بیت(ع) اساتید جوامع بشری در عالم انسانیت هستند.

حسینی همچینین حضرت فاطمه زهرا(س) را اسوه ای بر اسوگان عالم خواند و اظهار کرد: در سیره حضرت فاطمه(س) دو عامل دست یافتنی انسانی و اختیار وجود دارد. که جوامع بشری برای اوج گیری در عرصه انسانیت، باید این دو عامل را اسوه و الگوی خود قرار دهند.

3037837

وی در ادامه حضرت فاطمه(س) را مظهر و آیینه تمام نمای جمال و جلال پروردگار دانست و افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) معیاری از مودت با حضرت حق بوده که لحظه به لحظه حیات شان مملوء از اسرار و درس های زندگانی و انسانیت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)، به سه قسمت تقسیم می شود که عبارتند از: از بدو تولد تا ازدواج با حضرت علی(ع)، از زمان ازدواج تا رحلت پدر بزرگوارشان و از زمان رحلت پیامبر اکرم(ص) تا زمان شهادت ایشان، که هر لحظه از این مراحل آکنده از دروسی برای خوب زیستن است.

حسینی مشکلات فرهنگی کنونی جامعه را برگرفته از فاصله گیری از محتوای زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) دانست و ابراز کرد: اگر امروز سن ازدواج به بالای ۳۰ سال رسیده است، به این دلیل است که روح زندگی علی(ع) و فاطمه(س) در بطن جامعه جریان ندارد و این فاصله فرهنگی دامن به بروز مشکلاتی می زند.

وی افزود: تشریفات کذایی از نمونه عوامل دخیل در مشکلات فرهنگی هستند، که راهکار حل این مشکلات، بازگشت به زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س)، و تشکیل خانواده هایی مبتنی بر صفا و صمیمیت است.

3037838

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه بیان کرد: با گذشت ۱۴۰۰ سال از زندگانی پربرکت حضرت فاطمه زهرا(س)، هنوز هم نیازمند ولایت مدارانی مانند حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم.

حسینی در پایان ضمن اشاره به هجوم بی وقفه استکبارگران به انقلاب اسلامی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایرانیان، انقلابی برگرفته از مکتب فاطمی و حسینی است، به واقع این انقلاب حلقه اتصال بین نهضت عاشورا و مهدویت است، و، علی رغم شهادت صد ها نفر در طول چهل سال عمر عزتمند انقلاب اسلامی، در عصر حاضر نیازمند سینه‌ سپرانی مانند حضرت فاطمه(س) برای حفظ این حلقه از بیگانگان هستیم.

انتهای پیام/