اولین پایگاه سلامت دانش آموزی شمال غرب کشور در تبریز افتتاح شد

تبریز- اولین پایگاه سلامت دانش آموزی شمال غرب کشور در آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افتتاح شد. به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز عصر امروز چهارشنبه در آیین افتتاح این مرکز دانش آموزان را مهره کلیدی و تاثیرگذار در سلامت خانواده ها عنوان کرد […]

تبریز- اولین پایگاه سلامت دانش آموزی شمال غرب کشور در آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز عصر امروز چهارشنبه در آیین افتتاح این مرکز دانش آموزان را مهره کلیدی و تاثیرگذار در سلامت خانواده ها عنوان کرد و گفت : اجرای موفق طرح هایی همچون همیار پلیس موجب نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی در میان افراد جامعه گردید و امروز بر همگان واضح است که اگر در مقوله سلامت دانش آموزان خوب آموزش ببینند به عنوان مروج سلامت به خانواده های خود انتقال می دهند.

محمد حسین صومی ادامه داد: افتتاح پایگاه سلامت دانش آموزی در ناحیه یک تبریز نوید بخش گام مهمی در عرصه سلامت است که با شروع به فعالیت این مرکز تشخیص و ارجاع به مراکز تخصصی درمانی در سنین پایین اتفاق خواهد افتاد.

وی ضمن تقدیر از فرهنگیان و مدیران مدارس از معلمان بعنوان پاک دست ترین و مورد اعتمادترین قشر جامعه یاد کرد و ادامه داد : با همکاری تنگاتنگ مراکز بهداشت و مدارس شاهد ارتقای سلامتی در جامعه خواهیم بود.

2324398

فعالیت بیش از ۳۰۰۰ نیروی شاغل در مدارس دولتی

جواد لطف اله پور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز در این مراسم با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰۰۰ نیروی شاغل در مدارس دولتی و ۲۵۰۰ نفر شاغل در مدارس غیر دولتی و ۵۰۰۰ نیروی بازنشسته که در جهت تعلیم و تربیت بیش از ۷۰ هزار دانش آموز می کوشند ادامه داد : افتتاح پایگاه سلامت دانش آموزی در جهت ارایه خدمات به این عزیزان از چند ماه پیش شروع شده است و اقدامات لازم و اولیه در جهت راه اندازی و افتتاح این مرکز صورت پذیرفته است.

وی استفاده از ظرفیت و توان علمی معلمان پزشک را فرصتی طلایی دانست و گفت : تعدادی از همکاران ما مدرک پزشکی دارند یا دانشجویان رشته ها و تخصص های مختلف پزشکی هستند .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز از راه اندازی مراکز ارایه خدمات تخصصی روان شناختی و مشاوره، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، پزشکی عمومی، دندانپزشکی ، کلاس های آموزشی و … در این مرکز خبر داد و گفت : حمایت و راهنمایی های های بی شائبه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان و مدیر کل آموزش و پرورش استان برای آماده سازی، تجهیز این مرکز مشوق همکاران در راه اندازی این مرکز بود و در جهت ارایه خدمات بهتر نیازمند تجهیزات و اعتبارات لازم دیگری نیز هستیم.

در پایان این مراسم محمد حسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قول مساعد در جهت تجهیز این مرکز را داد.

انتهای پیام/