اپل باید ۳۱ میلیون دلار غرامت بپردازد

به نظر می‌رسد که تنش و کشمکش‌های میان دو غول تکنولوژی اپل و کوالکام تمامی ندارد، چراکه به تازگی شرکت تراشه ساز کوالکام به علت نقض مالکیت معنوی حق اختراع و پتنت هایش از اپل تقاضای ۳۱ میلیون دلار غرامت کرده است. به گزارش ایسنا، مدتهاست که اپل و کوالکام که روزگاری با یکدیگر قراردادهای […]

به نظر می‌رسد که تنش و کشمکش‌های میان دو غول تکنولوژی اپل و کوالکام تمامی ندارد، چراکه به تازگی شرکت تراشه ساز کوالکام به علت نقض مالکیت معنوی حق اختراع و پتنت هایش از اپل تقاضای ۳۱ میلیون دلار غرامت کرده است.

به گزارش ایسنا، مدتهاست که اپل و کوالکام که روزگاری با یکدیگر قراردادهای بزرگی داشته و به همکاری با یکدیگر می‌پرداختند، بر سر مالکیت معنوی پتنت و حق اختراعات خود کارشان به تنازع و کشمکش کشیده شده است و حالا کوالکام، به عنوان یکی از بزرگترین تأمین کنندگان تراشه‌های پردازنده برای اپل به تازگی اعلام کرده است که به دنبال دریافت غرامتی به مبلغ ۳۱ میلیون دلار از اپل به خاطر نقض حق امتیاز و پتنت هایش است. این غول تراشه ساز مدعی شده است که اپل باید به ازای هر آیفون تولیدشده ۱.۴۰ دلار بپردازد.

کوالکام در پی دریافت غرامت ۳۱ میلیون دلاری از اپل به خاطر نقض مالکیت معنوی پتنت هایش است.

بر اساس وب سایت سی‌نت، کوالکام در دادگاهی در سانفرانسیسکو که اپل را به آن فراخوانده است، برای چندمین بار ادعا کرده است که این شرکت بدون کسب مجوز از پتنت های طراحی شده توسط کارشناسان، مهندسان و متخصصان فعال در کوالکام، به تولید و طراحی محصولات مختلف بخصوص گوشی‌های آیفون پرداخته است و حالا باید به ازای هر آیفون تولید شده ۱.۴۰ دلار پول و غرامت پرداخت کند.

از مهم‌ترین پتنت های توسعه داده شده توسط کوالکام می‌توان به اتصال سریع گوشی به اینترنت پس از روشن شدن دستگاه، پردازنده گرافیکی و عمر باتری دستگاه و سریع‌تر دانلود شدن اپلیکیشن‌های روی گوشی اشاره کرد.

شاید پرداخت ۳۱ میلیون دلار برای شرکت بزرگی همچون اپل که سال گذشته ارزش برند آن از یک تریلیون دلار نیز عبور کرده بود، مبلغ چندان بالایی نباشد اما کوالکام در صورت پیروزی در این دعوای حقوقی قادر خواهد بود نام شرکت خود را به عنوان توسعه دهنده و صاحب ایده‌های اصلی موجود و به کار رفته در گوشی‌های آیفون مطرح کند که این امر در نهایت به ارتقای سطح و ارزش برند آن منجر خواهد شد.

اپل از زمانی که با کوالکام به مشکل برخورده است، از تراشه‌های پردازنده و مودم‌های اینتل بهره گرفته و آخرین گزارش‌ها نیز حاکی از آن بود که اپل خود به فکر تولید تراشه‌های اختصاصی برای گوشی‌های آیفون افتاده است.

انتهای پیام

انتهای پیام/