ایجاد اشتغال نیازمند هماهنگی مجموعه های مختلف است

شیراز- ایرنا- وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت:پرداخت پول تحت عنوان ایجاد اشتغال کاری آسان است اما ایجاد اشتغال به عنوان یک عامل مهم که برون داد اقتصاد کشور است نیازمند هماهنگی مجموعه های مختلف است. به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری، شنبه در ادامه سفر ۲ روزه خود به فارس در حاشیه کارگروه اشتغال […]

شیراز- ایرنا- وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت:پرداخت پول تحت عنوان ایجاد اشتغال کاری آسان است اما ایجاد اشتغال به عنوان یک عامل مهم که برون داد اقتصاد کشور است نیازمند هماهنگی مجموعه های مختلف است.

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری، شنبه در ادامه سفر ۲ روزه خود به فارس در حاشیه کارگروه اشتغال این استان در جمع خبرنگاران افزود: بخش قابل ملاحظه ای از اشتغال کشور از محل توسعه مهارت افزایی به دست می آید و اگر به زیرساخت ها توجه نکنیم و فکر کنیم که بدون توجه به آنها می شود اشتغال فراگیر ایجاد کرد اشتباه می کنیم.
وی گفت : لذا امروز در جریان تصویب بودجه مجلس باید منابع لازم برای توسعه مهارت افزایی با استفاده از شرکای اجتماعی و بخش خصوصی فراهم شود و اگر مجلس به تصویب برساند و ابلاغ کند ما با ایجاد مهارت بیشتر، در زمینه ایجاد اشتغال گام برخواهیم داشت.
شریعتمداری ضمن تاکید بر لزوم فراهم کردن شرایط برای حضور سرمایه گذاران در کشور گفت:در یک دوره که به سمت حرکت های اطمینان ساز و ایجاد پایداری در اوضاع اقتصادی پیش می رفتیم، برخی به خاطر همت بلندی که نسبت به کشور، اسلام و مردم داشتند حاضر شدند با ریسک های بالا وارد کار شوند.
وزیر کار افزود: البته چنین رفتاری عمومیت ندارد و باید شرایط را برای حضور سرمایه گذار فراهم کنیم تا به هدف اصلی خود که ایجاد اشتغال است برسیم.
او گفت: قطعا در این راه موانع و مشکلاتی را ایجاد می کنند که ما نیز در مقابل آنها ساکت نخواهیم نشست و با همت و تلاش همگانی از این گردنه سخت نیز عبور خواهیم کرد.
وی افزود: در چنین شرایطی ما به همکاری های مشترکی نیاز داریم که خود تحریمی نکنیم.
شریعتمداری، با اشاره به برخی موضع گیری ها پیرامون گروه ویژه اقدام مالی (FATF) افزود: این قانونی است که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و شورای نگهبان آن را تایید کرده و باید در مورد آن تصمیم گیری شود.
وی ادامه داد: برخی موضع گیری ها و رفتارها در حقیقت نوعی خود تحریمی است و نباید در چنین شرایطی ما نیز دست به خود تحریمی بزنیم.
وزیر کار درباره واگذاری برخی امور و مسئولیت ها به استان ها گفت: قطعا اگر بشود برخی تصمیم گیری ها به استان ها تفویض شود ما هیچ اصراری بر پیگیری و تصمیم گیری در مورد آنها در مرکز نداریم.
شریعتمداری اضافه کرد: تعهد کرده ام که هرچه که از اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کارگروه اشتغال استان و اداره کل استانی این وزارتخانه قابل انتقال باشد بدون تردید تفویض شود.
وی گفت: موانع پیش روی انتقال کارخانه سیمان شیراز به شهرستان خرامه را بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام خواهیم کرد.
این پروژه هم اینک ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امروز با حضور در شهرستان خرامه از نزدیک مسائل و مشکلات آن را بررسی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: همچنین بحث اجرای پروژه ساخت بیمارستان جدید تامین اجتماعی در غرب شیراز راکه نیاز به پیگیری جدی تری دارد دنبال خواهیم کرد تا کار با سرعت بیشتری پیش رود.
او اظهار داشت: مانع اصلی در اجرای این پروژه بیمارستانی که با سرمایه گذاری مشترک داخلی و خارجی بنا بود اجرا شود، کنار رفتن سرمایه گذار خارجی با توجه به بحث تحریم ها بوده که بنا است این پروژه توسط سرمایه گذاری داخلی ساخته شود.
۶۱۲۲ / ۱۸۷۶
انتهای پیام/