«ایستگاه مطالعه» در شهرداری مرند راه اندازی شد

مرند – طرح «ایستگاه مطالعه» با حضور امام جمعه مرند در ساختمان شهرداری این شهر افتتاح شد. به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند، عصر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و جمعی از مدیران شهرستان در شهرداری مرند […]

مرند – طرح «ایستگاه مطالعه» با حضور امام جمعه مرند در ساختمان شهرداری این شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند، عصر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و جمعی از مدیران شهرستان در شهرداری مرند برگزار شد که در حاشیه این جلسه، طرح «ایستگاه مطالعه» که به همت شهرداری مرند آغاز شده در ساختمان این شهرداری افتتاح شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به جایگاه شهرستان مرند گفت: شهرستان مرند شهر فرهنگی و عالم پرور بوده و جزو شهرهای تأثیرگذار حوزوی در استان آذربایجان شرقی است.

عزیز جوانپور با تاکید بر نقش تأثیرگذار جوانان در دهه پنجم انقلاب اسلامی افزود: نقش جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است و براین اساس باید شخصیت‌های انقلاب اسلامی به این نسل شناسانده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: عالمان مانند ستاره‌های درخشان این سرزمین هستند که باید ابعاد زندگانی آنان به جوانان تبیین شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن بزرگداشت علما گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در کنار حوزه‌های علمیه در برگزاری همایش بزرگداشت علما آماده همکاری است.

3062671

کتابچه عمکرد ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در مرند تدوین شد

همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند، در این جلسه ابراز داشت: کتابچه عملکرد ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در شهرستان مرند تهیه شده است که تصاویر و آمارهای هر دستگاه ارائه شده است.

مهران فرجی خاطرنشان کرد: گزارشی از شاخصه‌های عمومی شهرستان مرند از لحاظ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، جمیت شناسی و… در ابتدای این کتابچه ارائه شده استو

وی همچنین عنوان کرد: «ایستگاه مطالعه» امروز در ساختمان شهرداری مرند افتتاح می‌شود که شامل کتاب‌های عمومی و کتاب‌های تخصصی شهرسازی و قوانین شهرداری است.

پرداخت سهم کتابخانه های عمومی

شهردار مرند نیز با اشاره به کاهش میزان مطالعه در جامعه اظهار داشت: طرح «ایستگاه مطالعه» به همت شهرداری مرند در ساختمان این شهرداری ایجاد شده است.

حسین کاوه افزود: تلاش می‌کنیم ایستگاه مطالعه در تمامی سازمان‌ها و ادارات شهرداری مرند راه اندازی شود تا شاهد افزایش سرانه مطالعه در این شهرستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نیم درصد عوارض شهرداری سهم کتابخانه های عمومی است، علیرغم اینکه شهرداری تاکنون به طور کامل موفق به پرداخت آن نشده اما تلاش می‌کنیم هر چند اندک، این سهم به کتابخانه های عمومی پرداخت شود.

انتهای پیام/