معاون کمیته امداد آذربایجان‎شرقی خبر داد؛

بافت چهار هزار و ۳۸۶ تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد آذربایجان ‎شرقی

صافی - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: مددجویان تحت حمایت این نهاد در ۹ ماهه سال جاری چهار هزار و ۳۸۶ تخته فرش به مساحت ۲۳ هزار و ۳۲۶ مترمربع بافتند.

یونس فاتح با اعلام اینکه فرش ها توسط هشت هزار مددجوی قالی باف آذربایجان شرقی تولید شده است، افزود: فرش های بافته‌شده مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در ۹ ماهه امسال به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان به فروش رسیده است.

وی با بیان اینکه از مجموع فرش بافته شده توسط مددجویان، سه هزار و ۸۰۴ تخته قالی، ۷۵ ورنی و گلیم و ۵۰۷ عدد تابلو فرش بوده است، ادامه داد: قالی‌های بافته‌شده توسط مددجویان به‌صورت تضمینی از آن ها خریداری می‌شود و مبلغ آن پس از فروش به‌طور کامل در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد و برخی از تولیدات نیز توسط خود قالیبافان به فروش می‌رسد.

فاتح با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۹۱۴ طرح اشتغال در زمینه بافت قالی و تابلو فرش اجرا شده است، گفت: اکنون هفت هزار و ۴۱۶ طرح اشتغال در زمینه فرش تحت نظارت این نهاد در حال اجرا و بیش از ۱۶ هزار مورد نیز بازدید انجام شده است.

وی با تاکید به اینکه قالی بافی در استان مزیت اصلی محسوب می شود، عنوان کرد: تمرکز حوزه اشتغال این نهاد بر ارتقای شاخص های تولید فرش از جمله بهبافی فرش، شناسنامه دار کردن تولیدات فرش، تهیه استاندارد فرش تولیدی، تهیه نقشه ویژه برای مددجویان، برگزاری کلاس های آموزشی و تمرکز روی مواد اولیه تهیه شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال ۹۱۴ مددجو وام اشتغال در زمینه فرش دریافت کرده اند، عنوان کرد: از مجموع وام های اعطا شده به مددجویان ۵۲۴ مورد از منابع بانکی و ۳۹۰ مورد از طریق صندوق امداد ولایت بوده است.

انتهای پیام/