بانک توسعه تعاون در ۱۰سال ۲۹۰هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداخت

تهران- ایرنا- بانک توسعه تعاون از نیمه مرداد سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرد و در این مدت (تا پایان دی‌ماه) به گفته مدیرعامل آن، ۲۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اعتباری پرداخت کرده است. به گزارش ایرنا، بانک توسعه تعاون به منظور اجرای سیاست های ابلاغ شده رهبر معظم انقلاب برای ارتقای بخش تعاونی […]

تهران- ایرنا- بانک توسعه تعاون از نیمه مرداد سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرد و در این مدت (تا پایان دی‌ماه) به گفته مدیرعامل آن، ۲۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اعتباری پرداخت کرده است.

به گزارش ایرنا، بانک توسعه تعاون به منظور اجرای سیاست های ابلاغ شده رهبر معظم انقلاب برای ارتقای بخش تعاونی در اقتصاد کشور تاسیس شد.
هیات وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های تعاون و امور اقتصادی و دارایی، به استناد بند (و) ماده (۹) قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی– مصوب ۱۳۸۷– اساسنامه بانک توسعه تعاون را تصویب کرد که تیرماه ۱۳۸۸ به تایید شورای نگهبان رسید.
مرداد همان سال نیز اساسنامه صندوق که سرمایه اولیه صندوق پنج هزار میلیارد ریال از محل حساب ذخیره ارزی بود برای اجرا ابلاغ شد.
در این پیوند، امروز رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در جمع مدیران و کارکنان این بانک اعلام کرد: مجموعه خدمات بانک توسعه تعاون از ابتدای تاسیس تا پایان دی‌ماه امسال ۲۹۰ هزار میلیارد ریال بود.
به نوشته تارنمای بانک توسعه تعاون، «حجت‌الله مهدیان» ادامه داد: از این میزان، سهم صندوق تعاون کشور بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال بود و ۲۷۰ هزار میلیارد ریال از طریق شعب این بانک به جامعه هدف پرداخت‌شد.
مهدیان گفت: در این مدت تعداد تسهیلات پرداختی و امهالی و تمدیدی این بانک ۹۷۰ هزار فقره پرونده اعتباری بود.
وی توضیح داد: سهم بخش کشاورزی از مجموع تسهیلات پرداختی ۱۶۷ هزار فقره پرونده به میزان بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال با سهم ۱۸ درصد از کل بود. همچنین سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات تخصیصی ۱۳۲ هزار فقره پرونده اعتباری با رقمی نزدیک به ۷۷ هزار میلیارد ریال با سهم ۴۰ درصد از کل برآورد شد.
سهم بخش مسکن و عمران از مجموع اعتبارات پرداختی ۵۰ هزار فقره پرونده به میزان نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد ریال با سهم ۶ درصد از کل و سهم بخش خدمات از جمع تسهیلات اعتباری پرداختی ۳۲۵ هزار فقره پرونده به میزان نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد ریال با سهم ۲۵ درصد از کل بود.
همچنین به بخش بازرگانی که شامل ۱۳۰ هزار فقره پرونده اعتباری می شود ۲۲ هزار میلیارد ریال با سهم ۱۱ درصدی از کل پرداخت شد.
مهدیان یادآوری کرد: بخشی از فعالیت این بانک را عملیات پولی و بانکی و بخش دیگر را ایجاد صندوق امانات، ارائه خدمات مدیریت نقدی، ارائه خدمات برنامه‌ریزی کسب‌وکار، ایجاد و حفظ رابطه کارگزاری با بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و تاسیس و گسترش شبکه بانک تشکیل می‌دهد.
به گفته وی، بخش دیگر فعالیت این بانک اهداف تخصصی و توسعه‌ای بخش تعاون دارد که شامل بکارگیری امکانات بانکی در راستای ارتقاء و بهبود سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی، جذب کمک‌های دولتی به‌منظور حمایت مالی و ایجاد خط اعتباری در گسترش فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در بخش تعاون، مشارکت در ایجاد نهادهای مالی، فنی و حقوقی موردنیاز بخش تعاون، ارائه محصولات و خدمات در بخش مسکن و ساختمان با اولویت بخش تعاون و دریافت کمک‌های بلاعوض دولت یا سایر سازمان‌ها می شود.
اقتصام*۹۱۲۳*۱۹۶۱*
انتهای پیام/