رئیس سازمان صنعت استان تهران:

بانک ها از تولیدکنندگان وثیقه بالاشهری می خواهند

صافی - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه بانک ها در اعتبارسنجی صحبت های عجیب و غریبی مطرح می کنند؛ گفت: بانک ها از تولیدکنندگان می خواهند سندی که مربوط به املاک بالاشهر پایتخت است به عنوان وثیقه نزد بانک بگذارند تا به آنان تسهیلات دهند.

یدالله صادقی عصر یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: بانک های استان همکاری خوبی با ما نداشته اند.

وی اضافه کرد: برخی بانک های استان واحدهایی که بالای ۱۰۰ نیرو دارند را نمی پذیرند این در حالی است که بیشتر واحدهای صنعتی ما بیشتر از ۱۰۰ نیرو دارند.

صادقی ادامه داد: باید همگی با هم همفکری داشته باشیم تا بهره وری در تولید افزایش یابد؛ افرادی که می خواهند وارد کسب و کار شوند در بخش های مختلف با مشکل روبه رو می شوند که به همین علت انگیزه خود را از دست می دهند و کنار می روند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه کارگروه رفع موانع تولید برای رونق تولید سیاست انبساطی دارد اما بانک ها سیاست انقباضی دارند افزود: باید به کارخانه ها منابع مالی تزریق شود تا بتوانند نوسازی و بازسازی کنند.

به گفته وی طرح های تولیدی نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶٠ درصد و واحدهای نیازمند سرمایه در گردش، بازسازی و نوسازی با اولویت به بانک ها معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه ۶۶۴ پرونده در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شده است افزود: حدود ۵۰ درصد مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به امور مالی، ۲۰ درصد تامین اجتماعی و امور مالیاتی و ۳۰ درصد مشکلات دیگر است.