بانک پرتغالی انتقال دارایی‌های ونزوئلا به اوروگوئه را متوقف کرد

به گفته یک قانون‌گذار پرتغالی، «نوو بانکو» این کشور انتقال دارایی‌های تحت مالکیت نیکولاس مادورو رییس‌جمهور ونزوئلا به بانک‌های اوروگوئه را متوقف کرده است. به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اسپوتنیک، طبق گفته کارلوس پاپارونی قانون‌گذار پرتغالی، «نوو بانکو» این کشور انتقال دارایی‌های تحت مالکیت نیکولاس مادورو رییس‌جمهور ونزوئلا به بانک‌های اوروگوئه را متوقف […]

به گفته یک قانون‌گذار پرتغالی، «نوو بانکو» این کشور انتقال دارایی‌های تحت مالکیت نیکولاس مادورو رییس‌جمهور ونزوئلا به بانک‌های اوروگوئه را متوقف کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اسپوتنیک، طبق گفته کارلوس پاپارونی قانون‌گذار پرتغالی، «نوو بانکو» این کشور انتقال دارایی‌های تحت مالکیت نیکولاس مادورو رییس‌جمهور ونزوئلا به بانک‌های اوروگوئه را متوقف کرده است.

این اقدام، پس از آن انجام می‌شود که در هفته گذشته وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: واشنگتن تایید می‌کند رهبر مخالفان ونزوئلا، خوان گوایدو، کنترل برخی دارایی‌های ونزوئلا نزد شعبه نیویورک فدرال‌رزرو (بانک مرکزی آمریکا) و سایر بانک‌هایی که آمریکا آنها را بیمه کرده است را به دست بگیرد.

همچنین چند روز قبل از اقدام نوو بانکو، خوآن گوایدو اعلام کرده بود که از اتحادیه اروپا خواهد خواست از دارایی‌های این کشور محافظت کند. او اضافه کرده بود که به زودی رییس جدیدی برای شرکت سیتی‌گو که زیرمجموعه شرکت ملی نفت ونزوئلا در آمریکا است و حالا در معرض تحریم‌های واشنگتن قرار گرفته است، تعیین خواهند کرد.

در ۲۸ ژانویه، با بالا گرفتن بحران سیاسی در ونزوئلا، ایالات متحده تمام دارایی‌های شرکت ملی نفت ونزوئلا را در محدوده قانونی خود بلوکه کرد. استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده اقدام به مسدود کردن دارایی‌های شرکت ملی نفت ونزوئلا کرده است تا منافع مردم این کشور را نجات دهد.

انتهای پیام/