بدترین شکست ایران در تاریخ جام ملت ها/ رکوردی که از دست رفت

صافی - شکست سه بر صفر تیم ملی ایران مقابل ژاپن در نیمه نهایی جام ملت های ۲۰۱۹ آسیا هم بدترین شکست این تیم در تاریخ مسابقات بود و هم به روند ۳۲ بازی شکست ناپذیری پایان داد.

تیم ملی ایران پس از اینکه موفق شده بود از ابتدای تورنمنت تا مرحله نیمه نهایی با ارائه نمایشی قابل قبول خود را به عنوان یکی از گزینه های محتمل قهرمانی معرفی کند، امروز در مرحله نیمه نهایی جام ملت های ۲۰۱۹ آسیا قافیه را به تیم نه چندان آماده ژاپن واگذار کرد و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

اما این شکست از جنبه ای دیگر نیز قابل بررسی است؛ در واقع ایرانی ها پیش از این در تاریخ جام ملت های آسیا فقط یک بار با نتیجه سه بر صفر مغلوب شده بودند که به جام ملت های سال ۱۹۸۸ و بازی مقابل کره جنوبی در مرحله گروهی باز می گردد.

علاوه بر این، ایران پس از نخستین مسابقه خود در جام ملت های ۱۹۹۶ که با نتیجه ۲ بر یک از عراق شکست خورد، در ۳۲ مسابقه خود در هفت دوره پیاپی هیچگاه در طول ۹۰ دقیقه نباخته بود.

در سوی مقابل، ژاپن از آغاز سال ۲۰۰۰، تنها یک بازی از مجموع ۳۴ بازی خود در جام ملت های آسیا را در طول ۹۰ دقیقه واگذار کرده است؛ این تیم پس از شکست مقابل عربستان سعودی در نیمه نهایی جام ملت های سال ۲۰۰۷ هیچ شکستی را متحمل نشده اند.

انتهای پیام/