بدهی های سال ۹۶ بیمه سلامت به بخش خصوصی پرداخت شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: کل بدهی‌های سال ۹۶ بیمه سلامت به بخش خصوصی پرداخت شده و برای داروخانه‌ها نیز هیچ بدهی از سال ۹۶ وجود ندارد و برای سال ۹۷ هم تا مرداد ماه را تسویه کردیم. به گزارش ایرنا از سازمان بیمه سلامت، طاهر موهبتی روز پنجشنبه درباره پرداخت مطالبات مراکز […]

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: کل بدهی‌های سال ۹۶ بیمه سلامت به بخش خصوصی پرداخت شده و برای داروخانه‌ها نیز هیچ بدهی از سال ۹۶ وجود ندارد و برای سال ۹۷ هم تا مرداد ماه را تسویه کردیم.

به گزارش ایرنا از سازمان بیمه سلامت، طاهر موهبتی روز پنجشنبه درباره پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت افزود: پرداخت مطالبات مراکز درمانی دولتی در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت و تلاش می‌کنیم بدهی‌ها را به حداقل کاهش بدهیم.
وی ادامه داد: با توجه به تسویه حساب سال ۹۶، فاصله پرداختی ها بسیار کم شده است. به طور میانگین پرداختی به داروخانه ها در مرداد و شهریور امسال قرار دارد و ۷۰ درصد مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی نیز تا آبان ماه ۹۷ پرداخت شده است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره پوشش بیمه‌ای بیماران خاص نیز بیان کرد: حدود ۱۲۰ قلم دارو برای بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت است که ۷۹ قلم دارو کاملا به طور رایگان عرضه می‌شود، همچنین ۱۸۰ داروی شیمی درمانی را زیر پوشش داریم که ۱۱۱ قلم آن‌ها فرانشیز ۱۰ درصدی دارند، این در حالی است که خدمت شیمی درمانی هم به صورت رایگان در بیمارستان ها انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا، پیش از این کورش فرزین، مدیرکل بیمه سلامت استان تهران نیز درباره پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت در تهران گفته بود: مطالبات مراکز درمانی در سال ۹۷ به ویژه در بخش دولتی تا پایان شهریور به صورت ۱۰۰ درصد و تا پایان آبان به صورت ۷۰ درصد علی الحساب در وجه دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت شده است و کمبود نقدینگی حداقل در سال ۹۷ برای مراکز درمانی دولتی متصور نخواهد بود.
اجتمام*۹۴۸۲** ۱۰۵۵
انتهای پیام/