آسترکی:

برای موفقیت همانند بازی شطرنج باید عمل کنید

صافی - مربی تیم ملی پارا وزنه برداری کشورمان از رکورد شکنی روح الله رستمی به عنوان یکی از تا کتیکی‌ترین رقابت‌ها نام برد.

رضا آسترکی پس از کسب مدال طلای وزنه بردار دسته 72 کیلوگرم اظهار داشت: از قبل پیش بینی کرده بودیم که رقابت بین روح الله رستمی و محسن رسول وزنه بردار عراقی، رقابتی حساس و تنگاتنگ خواهد بود.

او دلایل این حساسیت را باخت روح الله به محسن رسول در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در ژاپن دانست و یادآور شد: پس از بازگشت به کشور، زمان کمی برای رفع نقاط ضعف داشتیم و برای رسیدن به این مرحله همه تلاش مان را کردیم.

مربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان افزود: براساس آنچه که پیش بینی کردیم، روند مسابقه را هدایت کردیم و تمام برنامه‌ها را بر روی موفقیت روح الله به پیش بردیم.

او ادامه داد: ما می‌دانستیم در حرکت اول و دوم باید نقره روح الله را تثبیت کنیم و در حرکت سوم حرکت خوبی زده شد، ضمن اینکه محسن رسول وزنش کمتر بود و ابتدا ایشان باید مسابقه می‌دادند.

آسترکی تاکید کرد: مطمئن باشید اگر محسن رسول وزنه 225 را می‌زد ما حتماً وزنه 226 را پیشنهاد می‌کردیم، چون وزن وزنه بردار عراقی از رستمی ما کمتر بود، او باید نخست وزنه می‌زد.

او ادامه داد: به این ترتیب همه نکات فنی را رعایت کردیم و با لطف خداوند توانستیم، مدال طلا وزن 72 کیلوگرم را به دست بیاوریم.

مربی تیم ملی پاراوزنه برداری ارزیابی‌اش از سایر وزنه برداران کشورمان که قرار است در روزهای آتی به میدان بروند را اینگونه بیان کرد: همه بچه‌ها خوب و آماده هستند، این میدان، میدانی سخت است و ما تلاش می‌کنیم تا ورزشکارانمان دست خالی از سومین دوره بازی‌ها خارج نشوند.

او مدال روح الله رستمی را یکی از تاکتیکی‌‌ترین مدال‌ها توصیف کرد و افزود: وقتی در پشت صحنه به عنوان مربی قرار می‌گیرید با مربیانی مواجه هستید که همگی در کشور خود از مدعیان محسوب می‌شوند به این ترتیب باید برای موفقیت همانند بازی شطرنج باید عمل کنند.

وی با بیان اینکه این رقابت، مبارزه بین دو مربی بود از مربی وزنه بردار عراقی به عنوان یکی از مربیان کارکشته این رشته نام برد و در پایان اظهار امیدواری کرد، روند پیروزی در سایر وزن‌ها نیز ادامه پیدا کند.

آسترکی این مدال را به مردم عزیز کشورمان، کمیته ملی پارالمپیک، کادر فنی و تمام کسانی که در طول این مدت زحمت کشیدند، هدیه کرد.