السید فادی السید:

برجام نقطه قوت ایران در شرایط کنونی است

صافی - رییس موسسه امت واحده لبنان، برجام را نقطه قوت ایران در شرایط کنونی دانست و گفت: هرچند می دانیم از برجام دل خوشی ندارید ولی باید اذعان کرد که بزرگترین دستاورد این برنامه به رسمیت شناختن ایران هسته ای در عرصه جهانی است و این موفقیت کمی نیست.

«السید فادی السید» روز دوشنبه در دیدار با تعدادی از روحانیان و علمای شیعه و سنی در دانشگاه ارومیه به تحریم های ظالمانه اعمال شده علیه ایران اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تبدیل تهدیدها به فرصت ثابت کرد که با وجود تمام محدودیت ها می توان به کشوری مقتدر و توانا تبدیل شد.

وی با بیان اینکه امروزه ایران به قبله همه انقلابی ها و آزادی خواهان جهان تبدیل شده است، اضافه کرد: جمهوری اسلامی چگونگی مبارزه با ظالمان را به جهانیان آموخت و به الگویی در این زمینه تبدیل شد.

جمهوری اسلامی ایران شبانه روز در تلاش برای برقراری صلح و آرامش در جهان می باشد و ریشه آن همان انقلابی است که امام خمینی (ره) آن را به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه هر کاری که برای خدا باشد سرانجامی نیک دارد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نمود بارز این امر است و با ایستادگی در مقابل استکبار جهانی در جنگ هشت ساله این را نشان داد.

«فادی السید» با بیان اینکه رویکرد استکبار جهانی در منطقه تغییر کرده است، اظهار داشت: دشمنان اسلام دیگر اعتقادی به حضور مستقیم در منطقه ندارند و در تلاش برای تربیت دست نشانده های جدید در منطقه برای پیشبرد اهداف خود هستند.

وی با بیان اینکه «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان نقش کلیدی در پیشبرد اهداف غربی ها در منطقه دارد، گفت: تشکیل ناتوی عربی برای مقابله با ایران یکی از این طرح هاست.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی طرح اسلام هراسی را برای برقراری امنیت رژیم صهیونیستی اجرا می کند، بیان کرد: کشورهای اسلامی در ابعاد دیگر این طرح به جای اسرائیل علیه یکدیگر وارد مجادله و جنگ می شوند.

وی تاکید کرد: رهبری داهیانه آیت الله خامنه ای در ایران و آیت الله سیستانی در عراق تمامی نقشه های دشمنان در منطقه را نقش بر آب کرده است.

رییس موسسه امت واحده لبنان وجود اتحاد در جمهوری اسلامی را نعمتی ارزنده عنوان کرد و گفت: اینکه در همین جلسه علمایی از اهل شیعه، سنی و مسیحیت حضور دارند نشان از عزمت نظام جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: رویکرد جمهوری اسلامی در ایجاد اتحاد و همدلی بین اقوام و ادیان باید به عنوان درس در مکتب های جهانی تدریس شود.

رییس اداره روابط خارجی دانشگاه ارومیه نیز در این جلسه زندگی توام با صلح و نشاط اقوام و ادیان در آذربایجان غربی را از مزیت های منطقه دانست و گفت: به دنبال تقویت ارتباط دانشگاه ارومیه با دانشگاه های مادر در کشورهای منطقه هستیم.

علی نیکبخت افزود: ارتباط با دانشگاه های خارجی می تواند به تبادل تجربه ها و پیشبرد اهداف در منطقه منجر شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ارومیه جزو یکهزار و ۲۵۰ دانشگاه نخست جهان در رده بندی تایمز است، بیان کرد: در همین راستا آماده ایم برای رشد علم در منطقه وارد عمل شویم و دستاورد های خود را در اختیار پژوهشگران قرار دهیم.

مرکز اقوام و ادیان دانشگاه ارومیه در دولت تدبیر و امید تشکیل شده و نقش بسزایی در ایجاد ارتباط با کشورهای منطقه ایفا کرده است.