سخنگوی هیات رئیسه مجلس:

بررسی بودجه با این روند بیش از یک ماه طول می کشد/ بعید است بودجه یک دوازدهمی تصویب شود

صافی - سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: تمام تلاش ما این است که قبل از موعد مقرر بررسی بودجه را به اتمام برسانیم زیرا شورای نگهبان هم برای بررسی این مصوبات ۱۰ روز زمان نیاز دارد.

بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه بالغ بر شش هزار پیشنهاد بودجه‌ای از سوی نمایندگان وجود دارد و اختیاراتی که آیین‌نامه برای ارائه پیشنهادات به نمایندگان داده است، زمانی بیش از حد معمول برای بررسی بودجه نیاز است. در سال‌های گذشته بررسی بودجه حدودا سه هفته به طول می‌انجامید اما با وجود این پیشنهادات و روند فعلی بررسی بودجه بیش از یک ماه به طول می‌انجامد.

وی تاکید کرد: امروز تعدادی از نمایندگان پیشنهاد کردند که تعداد شیفت‌های بررسی بودجه را به سه شیفت افزایش دهیم که نمایندگان در رای‌گیری استمزاجی با آن موافقت کردند و بر این اساس شیفت سوم بعد از نماز مغرب و عشا تا ساعت هشت و سی دقیقه ادامه خواهد داشت. بررسی بودجه در سه شیفت تا پایان رسیدگی به لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور ادامه خواهد یافت.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: تمام تلاش ما این است که قبل از موعد مقرر بررسی بودجه را به اتمام برسانیم زیرا شورای نگهبان هم برای بررسی این مصوبات ۱۰ روز زمان نیاز دارد البته آنان قول داده‌اند که همزمان با بررسی این لایحه در مجلس، نسبت به رسیدگی آن در شورای نگهبان اقدام کنند.

نعمتی در پاسخ به سوالی درباره احتمال بررسی و تصویب بودجه یک دوازدهم گفت: بعید است چنین اتفاقی رخ دهد.

انتهای پیام/