بررسی میزان خسارت زلزله لافت و پل آغاز شد

بندرعباس – ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: درحال بررسی خسارت ناشی از زلزله ۵.۲ دهم مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) امروز در بندرلافت قشم و بندر پل خمیر هستیم. علیرضا صفا ایسینی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شدت زلزله به تبع خسارت هایی به برخی ابنیه […]

بندرعباس – ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: درحال بررسی خسارت ناشی از زلزله ۵.۲ دهم مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) امروز در بندرلافت قشم و بندر پل خمیر هستیم.

علیرضا صفا ایسینی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شدت زلزله به تبع خسارت هایی به برخی ابنیه ها وارد کرده که بندرلافت کمتر اما بندرپل خسارت بیشتر بوده که باید به طور دقیق بررسی شود تا حقی از کسی ضایع نشود .
وی ادامه داد: طبق بررسی های اولیه خسارت ها اعم از بخش قدیمی و نوساز بیشتر ریزش دیوار از جمله بادگیرها و ترک خوردگی دربندر پل مشهود است که نیازمند دور اندیشی و جلوگیری از ادامه خسارت است.
وی تصریح کرد: به جای توزیع چادر، اقدام به احداث کمپ در محل های زلزله زده از سوی هلال احمر شده که بتوان خدمات رسانی بهتری به زلزله زدگان شود.
صفا ایسینی یاد آور شد: با توجه به بارندگی واحتمال جاری شدن سیلاب آماده باش برای نیروهای امدادی زده شده بود که ماموریت زلزله هم به آن اضافه شده و تنها ۲ نفر درجریان این زلزله مصدوم گزار شده که یک نفر درحین پایین آمدن از پله مصدوم و دیگری ازقبل بیمار بوده که به اسم زلزله به مرکز درمانی مراجعه کرده است.
** خسارت زلزله به ابنیه بندرپل بررسی می شود
فرماندار بندرخمیر گفت: با توجه به اینکه بندر پل در کنار کانون زلزله بندر لافت قشم قرار داشته خسارت هایی داشته که بررسی می شود.
میرهاشم خواستار عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون به همراه تیم هایی از بنیاد مسکن و راه و شهرسازی به منظور بررسی و برآورد خسارت های وارد شده در منطقه حضور داریم.
وی ادامه داد: در این زلزله شماراز ابنیه جدید و قدیمی در منطقه پل دچار خسارت شدند و سقف و دیوار منازل قدیمی ریزش کرده که قابل سکونت نیست و در واحدهای جدید نیز دیوارها به شدت ترک خورده اند.
فرماندار بندرخمیر خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی منطقه که شاهد بارندگی هستیم و هواشناسی نیز هشدارهایی نسبت به وقوع آبگرفتگی و سیلاب داده، مردم کمی وحشت زده و نگران هستند.
خواستار بیان داشت: البته جای نگرانی نیست و همه تیم های امدادی و درمانی در منطقه حضور دارند و اوضاع تحت کنترل است و تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده است.
فرماندار بندرخمیر تصریح کرد: به منظور بررسی دقیق وضعیت و اعلام حدودی میزان خسارت وارد شده، جلسه بحران تا ساعتی دیگر در فرمانداری بندرخمیر تشکیل می شود.
وی اظهار داشت: در این حادثه مصدومان نیز دچار مصدومیت شدند که بلافاصله توسط تیم های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.
**پنج تیم امدادی به منطقه زلزله زده اعزام شدند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: ۱۳ نفر در قالب پنج تیم امداد و نجات به منطقه زلزه زده اعزام شدند.
علی اعما برنطین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه تیم به بندر لافت و ۲ تیم به بندر پل اعزام شدند.
وی ادامه داد: این زمین لرزه پنج و ۲ دهم ریشتری موجب ترک خوردن برخی منازل شده و تاکنون نیازی به خدمات امدادی هلال احمر احساس نشده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر اضافه کرد: نیروهای این جمعیت در حال آماده باش هستند تا در صورت لژوم خدمات خود را بدهند.
زمین لرزه ای به بزرگی پنج و ۲ دهم ریشتر روز یکشنبه لافت از توابع شهرستان قشم در استان هرمزگان لرزاند.
موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرده است: این زمین لرزه در ساعت ۱۴ و ۲۴ دقیقه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.
محل وقوع زمین لرزه در فاصله ۵ کیلومتری لافت قشم، ۱۴کیلومتری بندرخمیر و ۳۴ کیلومتری درگهان قشم اعلام شده است.
شهرستان بندرخمیر در ۷۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
۷۱۹۸/۶۰۴۸
انتهای پیام/