برملا شدن یک راز؛ پای انگلیس در میان است

یک روزنامه انگلیسی افشا کرد، نیروی هوایی این کشور در حمله ژوئن گذشته علیه نیروهای دمشق در نزدیکی پایگاه التنف دست داشته است. روزنامه انگلیسی ساندی تایمز فاش کرد، درباره این حمله نوشت، جنگنده‌ از نوع تایفون متعلق به ناوگان هوایی انگلیس با یک موشک لیزری ۵۰۰ پوندی پایگاه ارتش سوریه در نزدیکی مرزهای این […]

یک روزنامه انگلیسی افشا کرد، نیروی هوایی این کشور در حمله ژوئن گذشته علیه نیروهای دمشق در نزدیکی پایگاه التنف دست داشته است.

روزنامه انگلیسی ساندی تایمز فاش کرد، درباره این حمله نوشت، جنگنده‌ از نوع تایفون متعلق به ناوگان هوایی انگلیس با یک موشک لیزری ۵۰۰ پوندی پایگاه ارتش سوریه در نزدیکی مرزهای این کشور با اردن و عراق را بمباران کرده است.

ساندی تایمز به نقل از منابعی در وزارت دفاع انگلیس نوشت، این حمله در تاریخ ۲۱ ژوئن در نزدیکی پایگاه التنف رخ داد که ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا آن را حدود دو سال قبل در شمال استان حمص ایجاد کرد.

در اطراف پایگاه التنف منطقه‌ای حائل به طول ۵۵ کیلومتر ایجاد شده و آمریکا به نیروهای هم‌پیمان سوریه اجازه نزدیک شدن به آن را نمی‌دهد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت، یکی از گروه‌های ارتش آزاد سوریه به نام “مغاویر الثوره” و مشاورانی از ائتلاف ضد داعش در منقطه کاهش تنش در جنوب سوریه مورد حمله یک گروه نظامی ناشناس قرار گرفتند.

“مغاویر الثوره” گروهی از مخالفان متشکل از جداشدگان از ارتش سوریه و بقایای گروه‌های مخالف دیگر هستند که در جریان جنگ داخلی سوریه تشکیل شد.

برخی منابع محلی به ساندی تایمز گفتند، در این حمله گروهی از نیروهای دولت سوریه هدف قرار گرفتند و در آن یک افسر کشته و هفت نظامی دیگر از ارتش سوریه زخمی شدند.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در واکنش به این حمله از اشاره به هویت گروهی که هدف حمله قرار گرفت، خودداری کرد و تنها اقدامات نیروی هوایی انگلیس را پاسخی کاملا هماهنگ در سایه خطری که نیروهای ائتلاف را تهدید می‌کند، دانست.

این مسؤول وزارت دفاع انگلیس افزود: نیازی نیست پارلمان انگلیس را در جریان موضوع تلفات قرار دهیم زیرا این حمله کشته یا زخمی در میان غیرنظامیان نداشته است.