برهم زدن توطئه دشمن با برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب

صافی -نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: اگر جشن‌های چهل سالگی انقلاب گسترده و باشکوه باشد برای خاموش کردن آتش فتنه و توطئه‌ها، خوب است.

 نشست ستاد بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی امشب با حضور جمعی از فرمانداران و ائمه جمعه خوزستان برگزار شد.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی‌ فقیه در خوزستان در این نشست با بیان اینکه جشن‌های چهل‌سالگی انقلاب، ابعاد خارجی دارد، اظهار کرد: انتظار دارم طبق خواسته رهبری، همه در جهت نمایش‌دادن پیروزی‌های بزرگی که نصیب مردم شده و پایداری‌های بزرگ چهل سال اخیر، پای کار بیایند

وی افزود: دشمنان گفته بودند که نمی‌گذاریم ایران چهل‌مین سال انقلاب خود را جشن بگیرد پس باید طرح و برنامه داشته باشیم تا پاسخ دشمن را بدهیم.

امام جمعه اهواز افزود: باید امیدوار باشیم و روح امید را به مردم تزریق کنیم زیرا انسان با امید زنده است اما مسوولان، مشکلات و موارد خاص مانند بی‌آبی سوسنگرد را نیز فوراً حل کنند.

جزایری با اشاره به اینکه استخدام غیربومی‌ها در تاسیسات نفتی هویزه و دشت آزادگان، خیانت به خون شهدا و انقلاب است، بیان کرد: در شرایطی که بسیاری از جوانان این شهرها بیکار هستند و مردم اطراف این تاسیسات نان شب ندارند، اگر از مناطق دیگر در شرکت نفت استخدام شوند، آیا این درست است؟ آیا باید به دست خودمان، جوانان را به سمت تروریسم می‌کشانیم؟

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به استخدام غیربومی‌ها در شرکت‌های نیشکر در سالیان قبل، بیان کرد: زمین‌های مردم را برای شرکت نیشکر گرفتند و قول دادند که آنها را به سر کار ببرند در حالی که کشاورز بودند و از کار بیکار شدند و در حاشیه شهر ساکن شدند.

وی با بیان اینکه این مسائل خیانت به انقلاب است و استاندار و مسؤولان قاطعانه روبه‌روی آن بایستند، گفت: خونسردی برای مدیران چیز بدی است؛ در جاهایی باید عصبانی شد و قاطع با ضعف‌ها برخورد کرد؛ فرمانداران در ادارات شهرها مسؤول هستند و اگر جرأت برخورد ندارند، فرماندار نشوند.

وی با بیان اینکه تهدیدات امریکا طبل تو خالی است و مشکلات ما از داخل است، عنوان کرد: آمریکا که تنها تهدید کرد اما مقداری وضع خودمان ضعیف است؛ اختلاس گران، مفسدان اقتصادی است که مشکل به‌وجود آورده که خیانت به شهدا و امام زمان است.

جزایری با بیان اینکه خون شهدا پشتوانه انقلاب است، اظهار کرد: اگر انقلاب‌‌های سایر کشورهای دنیا را بررسی کنیم، می‌بینیم اغلب آنها به‌ چهل سال نرسیدند و یا منحرف شدند.

وی افزود: انقلاب اسلامی، حرکتی ریشه دار و عمیق است و اینکه ملتی بتواند این انقلاب را در برابر مستکبران و توطئه‌ها، نگه دارد و از مواضع خود عدول نکند، معجزه ملت و رهبری است.

وی گفت: اگر برای جشن‌های چهل سالگی فعال شویم، کار کنیم و مردم را به صحنه بکشانیم برای خاموش کردن آتش فتنه خوب است؛ همانند نهضت بزرگ اربعین که وقتی دشمنان و تکفیری‌ها آن را می‌بینند چقد خشمگین و منفعل می‌شوند و نقشه‌های آن‌ها را به‌هم می‌ریزد.

جشن‌های چهل‌سالگی انقلاب گسترده و فراگیر باشد

علی حسین حسین‌زاده معاون استاندار خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: باید در برنامه‌های چهل سالگی شاهد اثربخشی و تبیین دستاورهای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: چهار ویژگی در برنامه‌ها نیاز است رعایت شود؛ گستردگی برنامه‌ها به لحاظ تعداد و وسعت جغرافیایی و مکانی مهم است و باید فراتر از فعالیت‌های همیشگی باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: نگاه و توجه به مناطق روستایی و کم‌برخوردار ، ترویج بارقه‌های امید، تنوع و کار اعتقادی که پایه کار جهادی است، از ویژگی‌های مورد تأکید در برنامه‌های چهل‌سالگی انقلاب است.