امان الله فیض اللهی:

بنای قوه قضائیه برخورد قاطع با جرائم اقتصادی است

معاون رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه برخورد با جرائم اقتصادی در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد گفت: بهترین روش برای مصونیت جامعه در برابر فساد پیشگیری است اما این به معنی عدم برخورد با مفسدان نیست.

امان الله فیض اللهی روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عجب شیر افزود: قوه قضاییه با تمام توان با مفسدان عرصه های مختلف برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه از جمله وظایف مهم قوه قضائیه بوده و توجه ویژه ‌ای به این موضوع شده است افزود: دادگستری وظیفه رسیدگی به حقوق عامه مانند جلوگیری از تخریب محیط‌ زیست، آلودگی آب، آلودگی خاک و هوا، تصرف اراضی ملی و دولتی، رفع نقاط حادثه‌ خیز در جاده‌ها و جلوگیری از فعالیت مؤسسات مالی غیرمجاز را نیز بر عهده دارد.

وی همچنین به آمار وقوع سرقت در 6 ماهه اول سالجاری در استان اشاره کرد گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده سرقت از مغازه و کیف قاپی در استان در مدت یاد شده کاهش اما سرقت از اتومبیل افزایش داشته که نگران کننده است.

فیض اللهی از دادگستری عجب شیر به عنوان یکی از دادگستری های نمونه استان نام برد و گفت: عملکرد دادگستری عجب شیر از نظر کمی و کیفی نمونه است و خدمات ارزنده و شبانه روزی پرسنل قضایی و اداری این مجموعه شایسته تقدیر و قدردانی است.

وی از کاهش 56 درصدی پرونده ها در دادگستری عجب شیر خبر داد و گفت: از یک هزار و 320 فقره پرونده در دادگستری عجب شیر 686 فقره پرونده رسیدگی شده است.

در این مراسم محمد زمانی به عنوان دادستان جدید دادسرای عمومی و انقلاب عجب شیر معرفی و از خدمات ارزنده محمدحسن نوقربانی قدردانی شد.