فرماندار مراغه در جشنواره سیب و خشکبار:

بهره گیری از ظرفیت های کشاورزی زمینه را برای جذب گردشگر فراهم می کند

فرماندار مراغه و معاون استاندار آذربایجان شرقی در جشنواره یک روزه سیب و خشکبار این شهرستان اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت های کشاورزی زمینه را برای جذب گردشگر فراهم می کند.

حمید شکری روز دوشنبه در جشنواره یکروزه سیب و خشکبار مراغه اظهار داشت: سیب یک نعمت الهی است، باید قدر این نعمت الهی را بدانیم و کفران نعمت نکنیم و مسئولین به خصوص باید قدر بدانند.

وی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی این شهرستان گفت: تولید سیب سالانه بیش از 300 هزار تن محصول باغی، نشان دهنده ظرفیتهای بزرگ اقتصادی این شهرستان می باشد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی افزود: پتانسیل گردشگری و کشاورزی و بهره گیری از این دو بخش می تواند زمینه را برای جذب گردشگر و سرمایه گذار فراهم کند که در نتیجه آن رونق تولید و ایجاد اشتغال برای شهرستان به ارمغان می آید.

فرماندار مراغه گفت: 90 درصد آب ما در کشاورزی استفاده می شود که اگر بدین صورت پیش برود صنعت کشاورزی کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد، ولی با بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری و سیستم های آبیاری تحت فشار که مورد حمایت دولت نیز می باشد، در کنار کاهش مصرف سموم کشاورزی شاهد رشد تولیدات این بخش و حضور فعال در بازارهای جهانی خواهیم بود.

به گزارش صافی، شهرستان مراغه با بیش از 110 هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی می باشد، که هر سال حدود 280 هزار تن انواع میوه از آنها برداشت می شود.

جشنواره یکروزه سیب و خشکبار با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در محل دائمی نمایشگاههای مراغه و با شرکت فعال تولید کنندگان محصولات کشاورزی برگزار شد.