"محمدپور" در آیین افتتاح آموزشگاه آزاد هنری "میم":

تاریخ آذربایجان سرشار از افتخارات فرهنگی و هنری بسیاری است

صافی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین افتتاح آموزشگاه آزاد هنری "میم" حضور یافت.

“محمد محمدپور” در این آیین با اشاره به اینکه تاریخ آذربایجان سرشار از افتخارات فرهنگی و هنری بسیاری است، گفت: آذربایجان و تبریز در طول تاریخ محل پرورش استعدادها و شخصیت‌های بی‌نظیری بوده است که در تاریخ و تمدن دنیا تاثیرگذار بوده‌اند.

وی افزود: مقبره‌الشعرای تبریز که محل دفن بیش از چهارصد ادیب و عارف است گواهی بر نخبه‌پروری تبریز در طول تاریخ است.

وی همچنین به ربع رشیدی و برخی از افتخارات آذربایجان اشاره کرد و گفت: ‌تبریز ٢٠١٨ که در آن تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی معرفی شده، ظرفیتی است تا ما بتوانیم به واسطه‌ی داشته‌های فرهنگی و هنری خود جاذبه‌های فرهنگی آذربایجان را معرفی کنیم.

محمدپور در ادامه با اشاره به افتتاح آموزشگاه آزاد هنری “میم” گفت: سرمایه‌های بخش خصوصی با برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند به سمت عرصه‌ی فرهنگ و هنر هدایت شود و خوشبختانه این اتفاق افتاده و در حوزه‌های مختلف هنری بخش خصوصی نیز حضور یافته است.

وی همچنین به گسترش بحث آموزش در حوزه‌ی هنر نمایش اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر در هنرستانها، دانشگاهها و آموزشگاههای هنری استان آموزش تئاتر تقویت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: بدون شک، ظرفیت های موجود و زیربنای قوی فرهنگ و هنر، و حضور هنرمندان و اصحاب فرهنگ و همچنین همراهی بخش خصوصی جامعه را در رسیدن به کیفیت مطلوب فرهنگی رهنمون می‌شود.

وی به اجراهای تئاتر در سال گذشته و سال جاری اشاره کرد و افزایش این ارقام را نشان دهنده‌ی رونق هنر تئاتر در استان عنوان کرد و گفت: ١۵٧ عنوان تئاتر با ١٨٣٧ اجرا در سال ٩۶ و همچنین ٧٣ عنوان نمایش با ١٠۴٩ اجرا در شش ماهه‌ی نخست سالجاری چشم‌انداز خوبی را برای تئاتر استان رقم زده‌ است.